vonapa

Alla inlägg den 19 december 2008

Av J Von Apa - 19 december 2008 17:58

Nu har jag suttit hemma i en hel vecka som i karantän och jag har myror i brallan. Inte mycket mer... Pengar skulle inte skada! Jag får lön på måndag men jag vill ha dom NU!

Det är ju fredag och folk ska gå ut... Jag får väll sitta här med mitt misserabla munsår och en lägenhet som doftar äppelblom efter stortvätt av sängkläder, soffkuddar och kläder. Jag kan verkligen rekommendera sköljmedel med doft av äppelblom. Mitt ex luktade så.


"Undrar hur man kan få tag i pengar"

Pappa är jag skyldig redan och alla jag känner är nog lika fattiga som jag. Jag har kollat mina småpengar och jag har 14 pix. Det är en öl på bolaget.

Äsch det får bli en till helg av isolering om ingen vänlig själ erbjuder sig att bjuda upp!

Jag har iof fyra folkbärs i kylen och om jag ska på "DMZ" så är det gratis innan 22... Palla.

Av J Von Apa - 19 december 2008 00:43

Hela veckan har bestått av att försöka självkurera mig med halstabletter, varma drycker och massvis av alvedon och nu i slutet av veckan så kan jag konstatera att det faktiskt fungerat. Det enda kruxet är dock att det har blommat upp två stora munsår på min överläpp. Det har blivit en stor jävla skorpa och jag råkade dra sönder en bit när jag skulle sätta på mig en tröja med tajt hals, så nu ser det ut som att jag har en stor, svart prick över läppen... Lördagen var ett sant helvete. Låg i någon slags feberfrossa och det kändes som att jag hade en golfboll gjord av rakblad i halsen. Inte speciellt "halal"! Missade jobb lördagen. Jag ringde in vid elva och sa att jag var sjuk men att de kanske skulle hinna ringa in någon till tre...

"Men du börjar ju tolv"

Asså jag skulle ALDRIG ha klarat av att åka dit och jobba! No way. De var kort om personal och jag fick dåligt samvete. Jag ringde iof igår och kollade om det hade löst sig och det hade det (såklart)

Dessutom känns det lite som att jag sviker mina stackars kollegor på mitt ordinarie jobb (och jag missade jullunchen också) men där är det också lugnt så inget dåligt samvete! hehe


Nu (00:30) har jag precis varit ner i tvättstugan och hämtat nytvättade lakan och nytvättade kläder. Ordet "nytvättat" är jäävligt halal! Jag har kännt mig rätt sunkig här hemma i min missär. Jag sov med två par tjockärmade tröjor och tre filtar i lördags och söndags. Känner mig som en svettig slusk och jag har inte rakat mig på nästan en vecka heller (pga munsåret)


Dammsugit har jag gjort! Jag har varit lite duktig! Stuvat undan kläder, men mest glott på teven, legat begravd under täcken eller suttit framför datorn... Man FÅR vara slacker om man har varit sjuk!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards