vonapa

Alla inlägg under november 2009

Av J Von Apa - 30 november 2009 22:10

 Första halvan av Melodifetstivalfältet är presenterat.
Det är en drös debutanter och vi vet alla hur det brukar sluta. Så är det en hög gamla avdankade rävar som åter vill ses i rampljuset som Dogge. Hur ghetto är det att ställa upp i festivalen med en låt som heter "Hippare hoppare"? och hur hett låter "Kalle Moraeus och Orsa Spelmän"? Och är vi inte lite trötta på Jessica Andersson, Andreas Johnson och Ola och vem fan är Hanna Lindblad, Jenny Silver & Frispråkarn. FRISPRÅKARN?


Personligen skulle jag vilja se "Hanson, Carson & Malmkvist", "Leila K" eller Esters orkester i årets festival. En sak är säker; det blir JÄVLIGT många pisspauser i årets festival...

      

Av J Von Apa - 30 november 2009 18:10

  

Acceptera "Answer Me Jesus" i ditt liv idag. Jesus erbjuder 20 olika svar som hjälper dig att välja rätt väg i livet. Ställ en fråga och han kommer att besvara dina böner. Din personliga Jesus kommer att svara med vishet som "Ha tro", "Ja mitt barn", eller "syndare". Så nästa gång du funderade över ett av livets många dilemman ta reda på vad Jesus skulle göra!


Av J Von Apa - 30 november 2009 15:59

Förresten, vad piffig bloggen har blivit med alla fina smileys   och De olika typsnitten! En klar förbättring som glädjer mig! Skönt att vara hemma från jobbet nu! Man har lite extra tid att chilla och kurera sig! Dricka té & laga god middag. Dessutom hinner jag utföra lite hushållssysslor. Nu ska här dammsugas, diskas och bäddas rent!

 

Av J Von Apa - 30 november 2009 15:40

Jag skrev i blogg.se om fredagen då jag och Dennis var på den magnefika Caroline Af Ugglas konsert på Vasateatern och hur vi sen svirade runt i Stockholmsnatten som två yra höns. Jag berättade även att jag träffade en snubbe som var fett lik Idol-Eddie. Han hade inside information om honom (nu ska alla ni fans få höra smaskiga detaljer!) Han sa att den riktiga Idol-Eddie brukar ha sex med killar! Gud vad skönt att jag har en så bra gaydar!

   



Lika som bär...

Av J Von Apa - 30 november 2009 14:48

Vad är dealen med den nya rädslan för muslimer? Jag får höra från höger och vänster att de sprider sig som en pest i vårt samhälle och den stora rädslan att deras seder och bruk skall sprida sig i svenska folkhemmet får folk att skita ner sig av skräck! ”Jag har inget emot att de finns, men de ska anpassa sig i vårat samhälle eller så fort som möjligt skickas tillbaks till sina hemländer!” Det är så den nya invandrarpolitikens melodi klingar. I Schweiz har en folkomröstning genomförts om fler minareter skall byggas eller inte och 57 procent av de som röstade var emot fler byggen av dessa bönetorn. För alla som har följt de här nyheterna har kanske även sett bilden mot att dessa torn skall byggas. En kvinna iklädd burka och minareter som växer upp från den Schweiziska flaggan likt missiler. Varför är folk så jäkla rädda för islam? Är det media som har fått världen att skaka så fort de får höra ordet ”Allah”? Påminner inte det här om 40-talets Tyskland?

  

Av J Von Apa - 30 november 2009 13:55

Jag har torrhosta, pestböld i näsan och en känsla av feber i kroppen. Var på glamourskalan hamnar jag? 1-10?

Jag tror TMF att jag skiter i blogg.se. Jag tycker nämligen inte att det är lika kul att blogga där, så jag fortsätter här! (bra va?)

Förlåt kära bloggplatsen för att jag har svikit dig! Jag lovar att aldrig mer vara dig otrogen! De luckor som fattas i kalendern går att få uppdaterat från blogg.se

Nu ska jag ha lite barnfri tid och sen ska jag åka hem och kurera mig! Vi får se om jag tar en karensdag imorgon eller om jag biter ihop. Allt hänger på om jag får sova inatt och om feberkänslan gått över! Pussy pussy!


Av J Von Apa - 27 november 2009 13:46

Usch, jag saknar bloggplatsen :'(

Min nya blogg är seg och svår att förstå sig på!

Jag lägger in en uppmuntrande melodi, så blir jag på bättre humör!

Kvällen: Möta upp Dennis efter jobbet och ta tåget mot Sthlm. Sedan blir det konsert med Caroline Af Ugglas och bögeri efteråt. Vi får se hur pigg jag blir imorgon när jag ska festa (igen) med några tanter från jobbet!

Puss!


Av J Von Apa - 23 november 2009 23:08

Skriv i nya bloggen istället trekantsfnasket! Det vore kul att höra ifrån dig! Adda mig på FB! Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards