vonapa

Alla inlägg den 30 december 2008

Av J Von Apa - 30 december 2008 14:23

Fan! Det är så jävla typiskt att man ska börja bli sjuk, precis när man ska börja jobba och till nyår! Jag MÅSTE kurera mig tills imorgon! vadvadvadvadvadvad!

Jag har ju redan varit sjukskriven. Ok detta känns inte lika allvarligt som sist när det kändes som att man hade ett stort klot av spikar i halsen, men ändå! 

Dessutom spelar grannen en asdålig låt. Basen låter som Ibiza sommaren 97


"Untz untz untz untz untz" 


Ok jag ska medge att jag är lite morgontrött och sur. Morgon och morgon... Jag vaknade 14.10 Tro inte att jag brukar stiga upp så sent... Jag kunde fan inte somna igår kväll. Jag låg i sängen och det kändes som att jag låg vaken i flera timmar. Skruvade på mig, rättade till kuddarna och försökte tänka på något rofyllt. Lamm som hoppar över staket grejen. Det slutade med att jag tog tre sömntabletter vilket jag typ aldrig gör och då somnade jag efter en stund. Det är sånna från naturapoteket. En hjälper inte.

Nu ska jag ner till Eriksberg. Jag köpte mat till idag men den är jag fan inte sugen på. Jag vill ha pannkaka! Kanske någon soppa eller liknande. Dessutom Ipren eller Alvedon och så måste jag köpa Deniz handkräm där på apoteket. Fan jag börjar låta som min klagiga mormor som alltid har krämpor, ont i höften, yrsel, huvudont, gråstarr och nacksmärtor (fast hon egentligen verkar rätt kry). Så har jag alltid kommit ihåg henne. När jag var liten lekte jag med hennes dosetter och gamla tablettburkar (De var inte så pedagogiska den gången) haha


I <3 apoteket / farfar 

Av J Von Apa - 30 december 2008 01:58

"Linnéa, 14, var inlagd för sina självmordstankar – fick permission

UPPSALA. Linnéa sa att hon inte ville leva längre.

Hon låg inlagd på barn- och ungdomspsykiatrin men fick permission för att gå på en konsert.

Då, veckan innan hon skulle fylla 15 år, tog hon sitt liv."




Usch det är så hemskt! Jag känner familjen och jag har jobbat på hennes skola. Mina tankar går till dom och jag beklagar djupt det som har inträffat! 


Det är inte första gången man skickar ut patienter på permission när de inte är rehabiliterade eller så friska så att de inte utgör ett hot mot sig själva eller andra. Jag blir fan asförbannad!

Jag såg löpsedeln igår men var osäker på om det var hon. Det är så jävla hemskt! Svensk sjukvård borde tänka igenom vad de håller på med! Det är ju inte första gången något sådant inträffar!


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4080899.ab 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards