vonapa

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av J Von Apa - 14 augusti 2009 16:45

Mellanlandat mellan planeringsdag på jobbet och personalfest med tanterna. Vi har haft kvalitetsredovisning och pysslat på avdelningen. Ikväll blir det kräftskiva. Tanterna frågar om jag gillar kräftor varpå jag svarar att jag är vegetarian. "VA!? MEN KRÄFTOR ÄTER DU VÄLL?!"

-nää, jag har aldrig gillat kräftor.

Sen till lunch serverades kött med potatis, varpå en annan "tant" säger "ja men då får du lax" Jag svarar samma sak "VA!?! MEN FISK ÄTER DU VÄLL? DET ÄR JU NÄSTAN VEGETARISKT! JAG SKULLE ALDRIG KUNNA SLUTA ÄTA KÖTT!!!!!111"

Jag fick quornbiffar, sånna vi får till lunch ibland men wtf. Så satt alla andra hobbyvegetarianer och åt sina laxkotletter och brunsås gjord på köttspad och tyckte att jag var fjantig för att jag inte äter kött. "Men kött som är så gott Johannes. Blir det inte tråkigt att bara äta bönor och grönsaker?" Jag svarade att jag faktiskt äter bark och gräs också.

Ovido - Quiz & Flashcards