vonapa

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av J Von Apa - 5 augusti 2009 23:14

Sofie din ost!

Sofie la upp en bild från pride på Facebook när jag och hon svirade runt i Stockholmsnatten i peruk, glitter & glamour osv! Jag hoppas att inte några kollegor eller vissa släktingar har sett den! Jag tog iaf bort den illa kvickt!

Alla i min omgivning behöver inte veta allt om vad jag ibland sysslar med på min fritid och så vill jag att det ska förbli! Vänner, familj och kollegor är tre skilda ting. Inte alltid men det blir lätt så. Mina vänner har jag ingenting att dölja för men jag vill kunna ha mitt privatliv och känna mig nöjd och stolt över det jag känner att jag trivs med utan att bli ifrågasatt eller betraktad med andra ögon.

Jag är Johannes och ingen annan och de som känner mig ska inte behöva ändra sin uppfattning över något harmlöst jag har gjort på min fritid. Det har inte skadat någon. Jag har kanske krossat ett och annat hjärta, men sånt är livet.

Jag måste erkänna att jag också kan ändra mina åsikter efter att ha fått reda på saker och ting om människor i min omgivning, men jag försöker att vara fördomsfri. Jag har vänner som är lesbiska, bögar, bisexuella, transexuella ja, tillochmed heterosexuella vänner! Jag känner rika och fattiga, folk med HIV, folk utan, prostituerade, reumatiker, downare, X-satanister och überkristna. Alla människor är inte som jag när det gäller att bryta normer och ha kul och ge alla människor en chans att berätta sin historia. Jag vet att du Sofie inte ville göra mig illa men jag vill inte att folk omkring mig ska snacka skit bakom min rygg. Jag syftar på vissa kollegor som älskar skvaller och tar varje chans att få sig ett scoop. Jag har varit på tapeten allt för många gånger i mina dar och just nu vill jag bara softa.

Ps. I <3 you S!

Av J Von Apa - 5 augusti 2009 19:11

Nu äntligen hemma söndershoppad och svettig som ett svin! Jag och Elisabeth tog bussen mot IKEA (mitt favorithak) där jag handlade prylar. Bland annat en wok-panna, badlakan, presenter, ljus och en skarvsladd plus massor av tråkiga saker som potatisskalare, glödlampor etc. Det är riktigt skönt att vara hemma iaf! Tack Betzy för en toppeneftermiddag! Ett härligt avslut på dagen! Nu middag!

Av J Von Apa - 5 augusti 2009 05:31

Här behövs ingen väckarklocka! Jag vaknar ändå minst 30 min innan den ringer. Trött fröken.

Ovido - Quiz & Flashcards