vonapa

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Filmen pojktanten söker skådespelare

Av J Von Apa - 20 februari 2010 11:44

Jag är fett sugen på att medverka, men sist jag var med på film som visades i SVT (ja det har hänt) så ångrade jag mig djupt! Jag har mitt jobb att tänka på osv. Om jag hade haft mer tid och ett annat yrke så skulle jag LÄTT ha sökt rollen som Cindy. Den verkar ju vara klippt och skuren för mig!


Filmen "Pojktanten" söker skådespelare till inspelning under våren.
Regissör: Ester Martin Bergsmark (har tidigare gjort Maggie vaknar på balkongen)


Filmen är två filmer i ett. Det är både en dokumentär och en äventyrlig saga. Filmaren Ester Martin Bergsmak och författaren Eli Levén badar hemma hos varandra i den dokumentära delen. Parallellt får vi kliva in i pojktantens värld, en sagovärld, som handlar om en person mellan kön.
Genom olika stadier får pojktanten möta både faror och vänner, monster, åtrå, begär och vänskap.


Sagan kommer vara en blandning av verklighet och fiktion, och det är alltså till denna sagodel om pojktanten som vi nu söker skådespelare till pojktantens olika livsstadier samt flera biroller.


Filmen utvecklas ständigt och vi vill att den ska utvecklas klart när vi tillsätter skådespelare, därför är beskrivningarna väldigt kort och enkla.
Åldern är det viktigaste och nedan beskrivs vad karaktärerna utstrålar, det spelar ingen roll vad du är eller ser ut.


Vi vill att så många olika personer som möjligt söker rollerna. Med olika utseende, kroppsstorlekar och bakgrunder så tveka inte att höra av dig!


POJKTANTEN
1. Bebis, 0-1,5 år. Alla kön. Alla hud och hårfärger (Statist)
2. Barn. 4-8 år. Alla kön. Alla hud och hårfärger. (statist)
3. Flicka. 9-11 år. Androgyn pojke eller flicka. (skådespelare)
4. Androgyn person. ca 15 år. Långt rött eller brunt hår.
5. Feminin person. 18-20 år. Kille eller tjej
6. Androgyn person. 18-22 år. Brunt eller rödbrunt hår
7. Androgyn tjej. med pojkaktig frisyr
8. Kille. 20-24 år


SACHA/MIKA
Även bikaraktärerna förekommer i olika skepnader.
1. Barn, pojkaktig flicka. 9-11 år. Långt hår, gärna lockigt
2. Androgyn person. 18-20 år. (Gärna danserfarenhet)
3. Androgyn person. 18-22 år. (Gärna danserfarenhet)
4. Tjej. 18-24 år. Självsäker, långt hår
5. Kille. 20-24 år. Snällt, naivt utseende


ÖVRIGA ROLLER
Nataya äldre kvinna. Kvinna 45-70 år.
Cindy. Dragqueen. Kille ca 25-35 år. Barsk och lite dryg.
Jägaren. Man 35-55 år. Kraftig, skägg, lång. Behöver inte vara direkt musklig men kraftig.
Bea & Malika. Kvinnor 30-60 år.En femme och en kraftig butch,
Kille 1 & 2. Båda ca 25 år. 1: bakåtslickat hår, charmig. "svärmorsdröm". 2: rakat huvud med hårt utseende.
Camille. Kvinna ca. 30-45 år. Blond, frisk, långt hår, vit.
Frida & Nora. Kvinnor ca 60-100 år för sexscen. Alla utseenden,
Sagotantsröst. Kvinna 40 - 100 år som ska läsa in voice over. Gärna sagolik röst.


STATISTER
Androgyna personer för en masscen gående på en gata.



ANSÖKAN:
Ange följande i ansökan:
1. Vilken roll du söker
2. En kort bakgrundsbeskrivning av dig och vad du gjort tidigare.
3. Vilken längd, klädstorlek och skostorlek du har.
4. Bifoga en bild på dig själv.


Maila din ansökan innan 1 Mars till:
pojktanten@gmail.com


Ser fram emot din ansökan!

 
 
Ingen bild

Dennis

20 februari 2010 12:30

ja jag tänkte oxå på dig när jag läste om cindy

 
Ingen bild

EM

21 februari 2010 17:42

Sök super gärna

EM

 
Ingen bild

johanna

17 maj 2010 21:23

ja vill gjärna vara med i filmen, kan du skriva lite mer om filmen och om rollerna . Tack !

 
Ingen bild

Erica

17 juli 2010 15:50

Hej jag skulle gärna vilja vara med och jag ärm 13 o skulle vilja vara Androgyn person. ca 15 år. Långt rött eller brunt hår. visserligen har jag brunt kort hår o lockigt....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards