vonapa

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Ps. I <3 you S!

Av J Von Apa - 5 augusti 2009 23:14

Sofie din ost!

Sofie la upp en bild från pride på Facebook när jag och hon svirade runt i Stockholmsnatten i peruk, glitter & glamour osv! Jag hoppas att inte några kollegor eller vissa släktingar har sett den! Jag tog iaf bort den illa kvickt!

Alla i min omgivning behöver inte veta allt om vad jag ibland sysslar med på min fritid och så vill jag att det ska förbli! Vänner, familj och kollegor är tre skilda ting. Inte alltid men det blir lätt så. Mina vänner har jag ingenting att dölja för men jag vill kunna ha mitt privatliv och känna mig nöjd och stolt över det jag känner att jag trivs med utan att bli ifrågasatt eller betraktad med andra ögon.

Jag är Johannes och ingen annan och de som känner mig ska inte behöva ändra sin uppfattning över något harmlöst jag har gjort på min fritid. Det har inte skadat någon. Jag har kanske krossat ett och annat hjärta, men sånt är livet.

Jag måste erkänna att jag också kan ändra mina åsikter efter att ha fått reda på saker och ting om människor i min omgivning, men jag försöker att vara fördomsfri. Jag har vänner som är lesbiska, bögar, bisexuella, transexuella ja, tillochmed heterosexuella vänner! Jag känner rika och fattiga, folk med HIV, folk utan, prostituerade, reumatiker, downare, X-satanister och überkristna. Alla människor är inte som jag när det gäller att bryta normer och ha kul och ge alla människor en chans att berätta sin historia. Jag vet att du Sofie inte ville göra mig illa men jag vill inte att folk omkring mig ska snacka skit bakom min rygg. Jag syftar på vissa kollegor som älskar skvaller och tar varje chans att få sig ett scoop. Jag har varit på tapeten allt för många gånger i mina dar och just nu vill jag bara softa.

Ps. I <3 you S!

 
 
Ingen bild

En annan kusin

6 augusti 2009 09:56

Ja, vi är mer än våra epitet. Inom mitt gebit är det normalt att må dåligt. Skulle vi snöa in på fördomsalstrande aspekter är vi illa ute. Först och främst människor. Mina minoritetsbenämningar: invandrarkvinna, arbetarklass, kroniskt sjuk osv.

 
Heidi

Heidi

8 augusti 2009 16:20

Du kan få gå i hva du vil på bryllupet mitt! Det hadde vært fabelaktig å se hvordan svigerfamilien hadde reagert på parykk og litter ;)

http://heidihopp.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards