vonapa

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Bengal

Av J Von Apa - 9 augusti 2009 20:50

"Bengalen brukar beskrivas som livlig och alert. Den är social och självständig. Den gillar att klättra och många har inget emot att leka med vatten eller t.o.m bada. Den är oftast tystlåten men kan låta rätt mycket när den vill."


Min potentiella kisse som jag ska få är en Bengal som jag tidigare har nämnt. Enligt Fati/Setareh är den det. Jag får kika på den. Fati ska skicka bilder på min e-mail. De hade hittat katten så att det är en Bengal kanske inte stämmer till 100% men jag hoppas det iaf! Jag väntar med spänning och funderar lite på att även skaffa en kompis till den så att de har något skoj att göra under dagarna när jag jobbar.

 
 
sofie

sofie

10 augusti 2009 01:20

En Bengal kostar mellan 8.000-14.000 kronor om det är en renrasig Bengal. Det är den första katten som härstammar från vildkatten och den är oftast inte att lita på då det vilda fortfarande har de vilda i generna. Min kompis hade en Benglas. Hugo. Jäte snäll, men han skrek hela tiden!!! Det är en otroligt opersonlig katt. Den är dyr för rasen ser ut som en leopard eller i vissa fall en liten tiger. Skaffa en annan ras!!

http://lalejja.blogg.se

 
Sanna

Sanna

10 augusti 2009 13:31

Håller med och de här katterna är trots sin renrasiga historia och avel bör inte sitta inomhus. De ska inte berövas sin frihet och skulle du släppa ut katten så sticker den fortare än blixten. Är en orolig katt dessutom. *veta*

Bondkatter är snällare och familjära myskatter och en sådan skulle jag satsa på istället om jag var du!

(jobbar med djur så jag jag vet)

http://sancha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards