vonapa

Alla inlägg den 4 april 2009

Av J Von Apa - 4 april 2009 21:10

Boom goes the dynamite ikväll.

FY

Av J Von Apa - 4 april 2009 19:09

Att det ska vara så JÄÄÄVLA svårt att hålla sig borta från nationerna/inte fixa in mig i ett nafs! Jag vill umgås och då med alkohol inräknat. Detta inlägg är adresserat till Mona, Daniela, Razmig men även alla som är sega och inte vill leka! FY

Av J Von Apa - 4 april 2009 18:45

Snytövning i Maria Montessoris anda!

Av J Von Apa - 4 april 2009 18:44

Nyss hemkommen efter kurs i Sollentuna. Kursen var otroligt intressant och kursledaren var jävligt professionell. Fast vi på fredagen satt från 14-20 och 9-16 (lunch/middag samt fikapauser inräknat) så satt alla oerhört intresserade och antecknade flitigt till kursledarens grova dalmål om hur hon beskrev filosofin och arbetssättet kring Montessoripedagogiken. Dessutom var lokalerna i förskolan de finaste jag sett och gården likaså. Jag hann se både en ekorre, två rådjur och massor av olika småfåglar. Jag blev ännu mer förälskad i pedagogiken och jag fick oerhört många nya idéer och inspiration!

Ett tips till dig som  är intresserad av Montessoripedagogiken är att någon gång besöka Tallbackens Montessoriförskola om du får tillfälle.


Dessutom fick jag och min kollega Annelie övernatta på Scandic. Vi fick bo i varsit rum. Det var ett vardagsrum och ett sovrum med två sängar (bara att välja och vraka i vilken man skulle ligga i) samt ett badrum med dusch och badkar, lite halvlyxigt! . Baren var lite sådär. Vi tog tre öl var men den stängde 22. Kanske lika bra ;). Dessutom fick vi en härlig Scandicfrukost på morgonen to die for!


Hemresan från Sollentuna var dock en pärs då vi först tog pendeln till Märsta där vi upptäckte att tåget därifrån till Uppsala hade gått för 3 minuter sen. Tryckte i oss varsin pizza och satte oss sedan på skrammeltåget utan sittplatser hem till Uppsala. Nu känns det skönt att vara hemma. Lite lagom träsmak i baken och ett par svettiga strumpor. Det känns att man lever! Nya tag med nya mål på måndag!

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards