vonapa

Alla inlägg den 9 april 2009

Av J Von Apa - 9 april 2009 19:13

Ang ett inlägg ur Danielas dagbox: "gunnar, vad är det för jävla namn att ge ett spädbarn?" Jag tycker att namnet Gunnar ÄR ett barnnamn eftersom jag har jobbat med en unge som heter så. Andra sköna namn som jag träffat på hos småbarn i vårt årtionde: Einar, Hulda, Herman, Elna och många härliga dubbelnamn. Ja de är några sköna namn som för mig numera är barnnamn.

Jag tycker att det är kul att våra förfäders namn kommer i bruk igen. Jag undrar när man börjar döpa barnen till Gunnel, Barbro, Rolf &  Lennart. Det är väll bara en tidsfråga? Jag ska iaf döpa mina barn till Åsa-Nisse & Barba-Zoo. 

Av J Von Apa - 9 april 2009 14:48

Jag såg nyss en artikel om Patrick Swayzes kamp mot sin cancer som han troligtvis kommer att dö i. De har inte opererat honom då cancern har spridit sig till både levern och magen. i filmen Ghost är han så jäkla braoch om du inte har sett den så kan jag varmt rekommendera den! Jag tror att jag har sett den minst 20 gånger! Det är rätt sorgligt att se honom tyna bort... http://www.metro.se/2009/04/09/61857/chockbilden-pa-patrick-swayze/

Av J Von Apa - 9 april 2009 12:53

Nu har jag jobbat. Det var rätt soft. Fem barn på fyra personal. HELT ok. Jag tog sen en sväng förbi bolaget. Jag lassade först i två krokodil, men ångrade mig fort! Jag blev sugen på att exprementera och bestämde mig för sex olika ölsorter som jag aldrig har provat förut. Spännande! Det blir Orchidea med förfest med Marcus mfl. Nu är första tvätten i maskinen. Det blir nog tre maskiner och så ska jag städa, diska och dammsuga (hoppas jag.)

Av J Von Apa - 9 april 2009 07:09

Remember?

Av J Von Apa - 9 april 2009 07:04

jobb 8-13, sen ledig till tis. Sånt är dejlig!

Jag hatar en grej med min mobil. Den kör nån ofrivillig snooze. Ser jag ut som en snoozare? Larmet går igång igen när man står i duschen osv. Det KAN ju vara så att jag trycker på "fel" knapp när jag ska stänga av åbäket.


Jag tror att jag ska köra "dagens nostalgi" i bloggen. Jag blev så lycklig av ALF!

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards