vonapa

Alla inlägg den 12 april 2010

Av J Von Apa - 12 april 2010 23:15

Nu har jag cyklat en vecka och inte wowat på fler än så. Det känns mycket skönt!

Jag har tankar på att dra ner på mitt själviska "köttätande" också. Jag syftar då på ägg & mjölkprodukter.

Jag lovade en vän i fredags att AAAAALDRIG mer äta ost mer.

Lördag: bakispizza...

Hon tyckte att jag skulle sätta upp ett datum då jag skulle sluta helt och vi kom överens om 1 juni. Jag kan ju trappa ner på de syndiga maträtter jag käkar just nu så att övergången blir lite enklare. Det jag tycker är jobbigt är dock ost som jag inte kan hålla mig ifrån, men vill jag så klarar jag det. Hur svårt kan det vara? Jag har ju slutat röka en gång och det gick ju finfint. Det handlar mest om den egna viljan!


Hon sa iaf att hon kan visa mig alla veganska oaser i byn så att det blir lättare för mig att finna den föda jag behöver. Så alla dessa E-nummer... Hon sa att det enda E-numret jag bör hålla mig borta ifån är E 120, men jag fann att det finns andra E-nummer som kan innehålla animaliska produkter som djurfett, bladlöss, hjärna eller bivax. Jag får fundera på hur långt jag är beredd att sträcka mig i mitt kostval. Jag tror verkligen inte att det kommer att bli något problem (för mig) förutom ost, ostbågar, crème fraîche osv osv osv, men det finns ju alternativ som faktiskt är lika gott!

 

Av J Von Apa - 12 april 2010 20:16

Ngn som har en transportbur för katter att låna ut? Ballar skall klippas...

  

Ovido - Quiz & Flashcards