vonapa

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Latinodialekt

Av J Von Apa - 4 april 2010 12:17

Jag blir vansinnig på kissar ibland! Så fort jag vaknar så börjar den ena jama som en iddi. Den kutar framför mig så att jag håller på att snubbla på den och när jag ska sätta mig så lägger han sig direkt under min röv! Vill Kishmish ta livet av sig så är han på riktigt god väg! Han sitter utanför toadörren när jag duschar och skrapar på dörren som om det skulle finnas 20 hungriga Rottweilers i rummet intill, redo att sluka honom! Jag har ebjudit utgång, mat och vatten finns och lådan är ren. Jag tror bara att han är lite pucko och ska ha 100% uppmärksamhet.

Snart kommer iaf pappa och hämtar mig. Vi ska på påsklunch(isch) i Österbybruk (Ska läsas med grov norduppländsk dialekt) Det blir väll kött med räksallad och blodgratinerade potatisar. I min familj har det aldrig funnits en vegetarian så vitt jag vet och argument mot vegetarianism än för väger tyngre i Vonapa klanen.

-Men vi har ätit kött sen stenåldern (skall läsas med grov latinodialekt)

-Men tänk på alla stackars kor som du äter upp maten för (skall läsas med norsk dialekt.)

Jag hoppas det finns ngn trevlig sallad. Sällskap finns ju och det räcker långt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards