vonapa

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Kishmish i fara!

Av J Von Apa - 7 april 2010 21:12

Det roligaste/läskigaste hände just. Lillkissen var nyss ute på rövartåg och efter ett tag ville jag ha in honom igen eftersom jag såg en stor katt sitta utanför gloendes in genom fönstret. Jag vet ju att katter som inte känner varandra ofta ryker ihop, så jag tog på mig mina vita tygskor och gick fort ut på kattjakt!

Uppenbarligen var han i fara då grannens ättriga yorkshireterrier skällde som en löpsk gammal hynda och en skata satt i tallen och skrattade som dom brukar göra när dom ser en katta. Då hörde jag hans pipjam. Han hade hoppat upp i en tall och var säkert livrädd! Jag kom inte in på grannens tomt genom staketet och nådde inte upp då han satt en bit upp i tallen så jag fick gå runt och knacka på. En gammal kärring tittade ut genom en glugg och jag förklarade vad som hade hänt. Jag kände mig som en ligist när och genom sina feta brillor synade mig från topp till tå. Jag sa vänligt att jag var hennes granne och att min katt satt i hennes tall.

-JAG HAR INGEN TALL!

-Nä det var kanske ett annat träd. Jag tittade inte så noga

-Vänta!

Efter en liten stund kom det en übertrevlig man, kanske 30 år yngre än vad hon var. Hennes son? kanske hennes master? Allt kändes rätt perverst på ett när lammen tystnar sätt. Jag berättade åter igen om vad som hade skett. Han bad mig vänligt komma in och jag fick gå igenom deras hus som stank inrökt piptobak, stekos och svensonåldring och när jag väl kom ut på deras tomt märkte jag att kissi satt på andra sidan staketet (fel hus.)

Jag tackade och mannen frågade om jag behövde en ficklampa (nej tack). Jag fick iaf tag på Kishmish då han helt obehindrat hoppat ner från trädet och i glada skutt kom emot mig. Snabbt tackade jag igen och skyndade mig hemåt med en rädd och ålande katt med sylvassa klor sprattlandes i min famn. När jag var ca fem meter från huset så kläcker gubben ur sig: "man får faktiskt inte ha katter lösa här" och smällde han igen dörren. Jävla svennefasoner säger jag bara. Nu har Kishmish iaf utegångsförbud nån dag för att han skrämde farfar på det där viset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards