vonapa

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Ska jag ta det som en pik?

Av J Von Apa - 8 april 2010 21:19

  Idag har jag varit på ett strålande humör!  

Trallade och tyckte om alla barnen och medarbetare extra mycket! Fredagen nalkas! jag unnade mig även en klippning. Jag gillade min gamla frisyr (när den var ny) och min nya frisör på hair design föreslog en asymmetrisk frisyr som är så himla inne nu (?)

Jag nappade iaf på det och hon började raka, klippa, skära och föna skiten ur mitt hår. Slutresultatet blev faktiskt bra! Så bra att jag bokade ett återbesök om en månad. Dessutom var hon irani vilket alltid är ett plus i kanten!

Cyklade sedan hem i mysigt duggregn åter trallandes på glada melodier. Väl hemma satte jag mig bekvämt ner för att kolla hur många besökare jag fått. Snart uppe i personligt rekord vilket jag inte begriper. Vad var det  jag skrev som var så fantastiskt den här gången? Sätter mig iaf ner och trycker på Firefoxsymbolen... Nada! Bara dött! Väntade en timme samtidigt som jag lassade in tvätt i maskinen, lagade middag, tittade på hyperaktiva katter och finalen av halv 8 hos mig för att sedan återvända till datorn. Inget! Helt jävla dött. Ringde mamma efter tre timmars panik! Drog ut sladdar till modem, startade om datorn 3 gånger och märkte hur mitt tidigare glada humör sakta men säkert förändrades till ilska och frustration. Jag börjar tro att jag är beroende!

Så såg jag en liten iddisladd ligga där och skräpa. Den satt fast i uttaget, men kuken hade ingen fitta/rövhål (ursäkta min franska). Mina små satkatter hade dragit ut sladden från väggen till modemet. Ska jag ta det som en pik? Nåväl, nu börjar jag bli lite gladare när dumburken åter fungerar.

Ny frilla, kort arbetsdag imorgon + sovmorgon och sedan en fullspäckad efter middag med Berit, spelning på ÖG/KB och fler alternativ om jag så önskar är faktiskt jävligt halal!

 

Se så ung jag ser ut i min tjocka kaluffs och acne som hämtad från 1996!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards