vonapa

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Mördaren framluskad!

Av J Von Apa - 23 april 2009 07:13

Nu har jag googlat och letat och hittat den misstänkta medieprofilen som är misstänkt för mordförsöket på två personer i gamla stan, däribland en gravid kvinna som sköts i huvudet. Hon larmade själv polisen om att hon blivit skadad och hon kunde dessutom namnge förövaren (vilket jag också kan.) Det tog inte lång tid att googla fram eller kolla på flashback.se. Allt med bild, namn på offer och förövare och andra pikanta detaljer...

Han heter iaf Anders Dalenius och är verksam inom mediebranchen.


Citat ur Alex Schulmans blogg:

 "Alla på jobbet talar om medieprofilen som skjutit två personer i Gamla Stan inatt. En av de skjutna är greve! Tidningarna är väldigt noga med att påpeka detta, att han är GREVE. Det är intressant. Som om brottet vore mer allvarligt då, för att det är en GREVE som sköts.

Jag ska inte säga att jag känner den här medieprofilen, han är mer av reklamprofil, men jag känner så klart till honom. Känd som en smart typ och så. Inte människan som skulle gå runt och skjuta folk härsan tvärsan på det där sättet. Inte visste vi att han var en iskall mördare. Mycket tyder nämligen på att han är alldeles iskall. Hur ska man annars förklara att denne man någon timme efter dådet skrev på Facebook:

"På väg hem för att steka fläsk för att servera det med surkål och dijon."

Han tar sina mördardåd med betänklig ro. Han är sugen på korv, han. Han är sugen på choucrout!

Det är ju kittlande på någe sätt."


-Vem fan äter stekt fläsk med surkål & dijon om inte en mördare?





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards