vonapa

Alla inlägg under april 2009

Av J Von Apa - 20 april 2009 20:48

(Han ska inte heta Krílmundur)

Det var bara jag som trodde att jag kunde prata isländska, fast jag i själva verket inte kunde't...

Av J Von Apa - 20 april 2009 19:25

En gång i tiden hade jag en flickvän. Det är många år sedan nu men vi har kontakt och är vänner fast vi inte har setts på flera år. Hon har skaffat familj och nyss har hon fått sitt första barn. Han ska heta Krílmundur!!!?

Lite ovanligt namn, men säkert fint på Island. Världssöt unge dock!

Av J Von Apa - 20 april 2009 16:41

Hyresvärden ringde och sa att hyran höjs (igen) med 100 pix. Inte så farligt då jag har en relativt låg hyra och elen är inkluderad i den, men det smärtar!

Två öl mindre på krogen!    

Av J Von Apa - 20 april 2009 15:07

Nu har jag skickat in alla uppgifter till Cinderella! Vi ska nämligen åka på böljan den blå igen 30/5 med tanterna från jobbet och Setareh ska med! Gud vad soft att sitta på däck med en GT och bara ÄGA Östersjön!


Av J Von Apa - 20 april 2009 14:00

Förra helgen när vi var hos mamma så satt jag och mormor och pratade om slakt. Hon berättade om att de förr i tiden använde släggor för att dräpa djuren men att de nu för tiden använder slaktmask för slakt. "slaktmask", det låter jävligt grovt! Det är en mask eller något liknande som man sätter i djurets huvud och så detorneras en bult igenom skallen på det stackars kreaturet dör. Nu läste jag på Metronyheterna om en man som dödat sin granne genom denna metoden. FY FAN säger jag bara! Jag skulle hellre brännas levande eller bli knuffad för ett högt stup! Fy fan vilken mardröm!

Detta lär vara ett fall för Aschbergs "grannfejden."


http://www.metro.se/se/article/tt/2009/04/20/melleruddod/

Av J Von Apa - 20 april 2009 07:46

Det var ett jävla tjat om "Knäckebrödskillarna"

Det är ALLDELES för lite homoerotiska inslag på våra tv-kanaler. Mer bögeri åt folket så att vi slipper höra om dom där knäckebrödskillarna!

Av J Von Apa - 19 april 2009 22:32

Jag gillar att kolla runt bland bloggar. Många bloggar som är populära har fina inredningstips. Det är mycket småblommigt, pastellfärgade brickor i plast och mycket småbroderade dukar, grytlappar och små porslinsdjur. Det ska vara lite farmor goes nutid har jag förstått. Om jag ska uppdatera mitt boende efter trenderna så lär jag vara tvungen att riva ut hela skiten och köpa, börja brodera och gå på secondhand för att finna små turkosa glaskannor, porslinskatter och tantbling.

Av J Von Apa - 19 april 2009 20:42

En fråga... Jag tror att de flesta har MSN. Om man är inloggad så kan man se vilka som loggar in genom att en liten ruta ploppar upp i högra hörnet där man kan se vem som loggat in osv osv. Är det så för er att vissa människor kan logga in typ 98236496498239234698 gånger per minut? Jag blir så irri så att jag funderar på att blocka den där fittan!

Ovido - Quiz & Flashcards