vonapa

Alla inlägg under augusti 2009

Av J Von Apa - 27 augusti 2009 17:59

Storhandlat. Har nu en Roqueford & hjortronyoghurt!

Av J Von Apa - 27 augusti 2009 13:09

Att jobba med småbarn är ofta väldigt trevligt om man bortser från allt kladd, host i anletet på en, att de torkar bort snor på mina kläder och nyser rakt ut i ens mat. Att vi inom barnomsorgen ofta är förkylda är väll inga konstigheter?  ÄNDÅ har vi karensdag om vi blir sjuka. Med våra usla löner tycker jag att det är ett rent hån mot vår yrkesgrupp. Nu när svininfluensans tider är komna så talas det helt plötsligt om att slopa karensdagen. Jaha? Varför då kan man undra??? Influensa, förkylning, magsjuka och allsköns smittor är vardagsmat för mig och alla mina kollegor.

Finns det någon där ute som kan ge ett bra svar på varför det kommit upp att slopa karensdagen just nu? Svininfluensan utgör ju inte något större hot säger de vise.


http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/artikel_1531085.e24

Av J Von Apa - 27 augusti 2009 07:16

Fy fan vad mkt räkningar det blev denna månad! Jag är redan fattig och har inte ens köpt något speciellt upplyftande som parfym, kläder eller ens en påse chips! Jag skulle lätt göra av med 100.000 per månad! Dagens i-landsproblem! Ett annat i-landsproblem är att jag måste ta bussen till jobbet och sen efter jobbet måste jag storhandla. Skönt att pappa hjälper mig att köra till och från affären.

Av J Von Apa - 26 augusti 2009 18:11

Nu har gästerna gått från fikat. Småkakor, prinsesstårta och saft i mattan och soffan. Skönt att chilla framför teven, dödstrött!

Av J Von Apa - 26 augusti 2009 12:36

Jobbig jobbdag. Ute i regnet och barnen lyssnar inte. Inget tålamod. Gud vad jag längtar till helg! I eftermiddag blir det släktfika. Jag kanske får paket. Mormor hade köpt något från Norge. Jag kan gissa att det är getost. Jag skulle föredra rockfordost, fast det är ju inte så norskt kanske?


Av J Von Apa - 25 augusti 2009 13:41

All uppvaktning och gratulationer undanbedes å det bestämdaste! Bryr sig folk om det? NEJ! fast lite kul är det att fylla år iaf, fast det känns inte riktigt som att jag fyller. Vardagssysslor som jobb, handling och städ. Det där med presenter och tårta är inte riktigt mig grej. Så 85!

Av J Von Apa - 24 augusti 2009 17:25

Morotsbiffar med ris framför project runway (repris) Bara massor av repriser, repriser, repriser och "the cougar" vägrar jag att följa!

?

Av J Von Apa - 24 augusti 2009 14:12

Är det bara jag som är trött på lady gaga?

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards