vonapa

Alla inlägg under augusti 2009

Av J Von Apa - 8 augusti 2009 21:33

Jag hänger ut mig själv här i bloggen, men jag väljer ut vad jag är villig att berätta om mig själv och alla vänner runtomkring mig. Jag skriver absolut inte ut någonting som jag vet kommer såra någon. Om du märker att jag skrivit någonting om dig som du inte vill ska publiceras så tar jag givetvis bort det.

Det är inte direkt så att jag är någon Blondinbella med flera tusen läsare per dag. Jag vet på ett ungefär vem som läser mina inlägg och för er som inte vet vem jag eller mina närmastre är borde egentligen inte bry sig om vad jag skriver. 

Av J Von Apa - 8 augusti 2009 17:09

Ja, jag vaknade iaf upp hos den där gubben, i samma säng som han & Dennis. De hade inga kläder på sig fast jag var fullt påklädd thank god! Han bjöd på frukost och körde mig sedan till G-sunda och jag vinglade hem till Linda & Adde. Barnkalas nalkades och ungarna var lagom speedade och jag lagom bakis. Nä, inte så lagom! EXTREMT bakis!


Släkt och vänner kom till en lokal som hyrts och bullar, kakor och tårta serverades. Det var trevligt trots mitt misserabla tillstånd och jag fick skjuts av faster + man hem. Det var nice!

Bästa presenten enligt Julia var skateboarden! Den testade hon på en gång! Själv gav jag bort en låda plastpärlor, en spöklampa och godis...

Nu ska jag softa och vänta in Drakulina som ska komma. Vi får se om det blir öla av ikväll med :/ Det var aslänge sen jag träffade henne och det ska bli nice att återse henne efter hennes tripp till Malmö & Berlin.

Av J Von Apa - 8 augusti 2009 17:03

Gårdagen var finemang! Jag, Dennis, grannen & Emmis satt hos mig och ölade varpå vi begav oss till klubb Selma. Jag träffade fina människor och mindre fina. Setareh & Ankan satt där och väntade. De tillhör de fina människorna. De hade väntat ett tag eftersom jag & Dennis stannat upp hos en kristen församling för att snacka religion och det spårade lite måste jag erkänna när vi kom in på homofrågor etc.

Vi hamnade iaf på efterfest efter Selma hos en äldre herre med flint.

Av J Von Apa - 7 augusti 2009 22:39


Fati, I LOVE YOU!

Jag hoppas att jag får min fina Bengal! Jag har alltid drömt om att ha en Bengal eller Ozicat och snart (hoppas jag) att en av mina drömmar kommer i uppfyllelse! Jag funderar redan nu, 3 minuter efter att jag fick beskedet om möjlig kisse, var kattskålen, lådan, leksakerna och fotona ska vara!

Setareh ringde med beskedet om att Fati hade mig som potentiell husse till en finfin katt. Väntar med spänning på bilder!

Av J Von Apa - 7 augusti 2009 12:45

Det blir ingen restaurang med Setareh ikväll :( Jag har verkligen inte råd att äta för flera hundra nu. Jag ska nog sitta hemma med lite öl och ha trevligt med Dennis, syrran med "bihang". Sen blir det nog flatklubb för hela slanten!

Av J Von Apa - 7 augusti 2009 07:42

Och jävligt, jävligt trött! Skönt med fredag och solsken. Mindre skönt att sluta 17.30 Ikväll ska Setareh firas och sen Selma med Dennis. Mer info kommer. Jag älskar verkligen fridays!

Av J Von Apa - 6 augusti 2009 13:04

Runt staketet på jobbets gård har vi vinbärsbuskar. Barnen älskar att sitta mitt i buskarna och äta bär hela dagarna. Jag står också där och småäter. En stor nackdel med det är de små kärnorna som finns i bären som lätt fastnar i kindtänderna. Ge mig en tandpetare tack!

Av J Von Apa - 5 augusti 2009 23:14

Sofie din ost!

Sofie la upp en bild från pride på Facebook när jag och hon svirade runt i Stockholmsnatten i peruk, glitter & glamour osv! Jag hoppas att inte några kollegor eller vissa släktingar har sett den! Jag tog iaf bort den illa kvickt!

Alla i min omgivning behöver inte veta allt om vad jag ibland sysslar med på min fritid och så vill jag att det ska förbli! Vänner, familj och kollegor är tre skilda ting. Inte alltid men det blir lätt så. Mina vänner har jag ingenting att dölja för men jag vill kunna ha mitt privatliv och känna mig nöjd och stolt över det jag känner att jag trivs med utan att bli ifrågasatt eller betraktad med andra ögon.

Jag är Johannes och ingen annan och de som känner mig ska inte behöva ändra sin uppfattning över något harmlöst jag har gjort på min fritid. Det har inte skadat någon. Jag har kanske krossat ett och annat hjärta, men sånt är livet.

Jag måste erkänna att jag också kan ändra mina åsikter efter att ha fått reda på saker och ting om människor i min omgivning, men jag försöker att vara fördomsfri. Jag har vänner som är lesbiska, bögar, bisexuella, transexuella ja, tillochmed heterosexuella vänner! Jag känner rika och fattiga, folk med HIV, folk utan, prostituerade, reumatiker, downare, X-satanister och überkristna. Alla människor är inte som jag när det gäller att bryta normer och ha kul och ge alla människor en chans att berätta sin historia. Jag vet att du Sofie inte ville göra mig illa men jag vill inte att folk omkring mig ska snacka skit bakom min rygg. Jag syftar på vissa kollegor som älskar skvaller och tar varje chans att få sig ett scoop. Jag har varit på tapeten allt för många gånger i mina dar och just nu vill jag bara softa.

Ps. I <3 you S!

Ovido - Quiz & Flashcards