vonapa

Alla inlägg den 2 november 2009

Av J Von Apa - 2 november 2009 23:08

I media kan vi läsa om en kvinna som erbjöds abortpiller då läkaren trodde att hennes fullt friska foster var dött då de inte fann hjärtljud och med nästan 95% sannorlikhet så var det så att det inte levde. Kvinnan i fråga tackade ändå nej till en abort trots att läkareninte fann "gulesäcken" som ger näring åt fostret innan navelsträngen bildas (eller några andra livstecken.) Graviditeten fortskred trots allt och en frisk liten flicka föddes sju månader senare. Jag tycker att det nästan har blivit en häxjakt på sjukvårdspersonal runt om i Sverige. Så fort en läkare gör ett misstag så hängs den ut i media och ska bli av med sin licens. Vissa tycker att "ja men det handlar ju om ett människoliv." Jag vet inte vad som kan hända med en kvinna som har ett dött foster i sig? Antagligen åker det ut den naturliga vägen. Alla kvinnor ska få ta sina egna beslut om det rör sig om medicinska, etiska eller själviska alternativ att avbryta en graviditet (inom rimliga ramar). Ett råd till alla er abortmotståndare som misstänker att ni har fått ett missfall: Skit i att besöka en läkare och om så är fallet ställ din egna diagnos. Denna uppmaning är särskilt riktad till alla er som lägger upp dissekerade foster på era bloggar. Vill ni förbjuda aborter så bör ni se på andra kulturer som inte tillåter dessa...


Jag undrar vad jag hade gjort i den läkarens roll? Antagligen samma sak. Nu låter det som att jag avskyr barn men är det någoting jag älskar så är det just barn men jag tycker att alla människor ska få ta sina egna beslut när det gäller sin hälsa. Jag tycker naturligtvis att det som har inträffat är tragiskt men det är mänskligt att fela och jag gratulerar den lilla flickan till världen!

Av J Von Apa - 2 november 2009 22:30

Fan! Varannan jävla blogg är död! Är det inte ofrivilligt, d.vs att folk är lata eller inte har ngt att skriva om så är det ett sista farväl som har skrivits i ord! Usch vad tråkigt! Jag får väll ta och rensa upp bland bloggarna helt enkelt och uppdatera med nya! Har du ngt tips på bra blogg så får du hemskt gärna meddela mig om det! Min blogg lever ännu!

Av J Von Apa - 2 november 2009 13:35

  På väg till Norge skulle jag och mamma leta en speciell korv till Mormor. Vi gick in där men jag vände rätt fort i dörren... Ngn sådan mormorkorv fann vi inte där heller. Töckfors kryllar av norrmän som åker över gränsen för att handla fläsk.

Jag handlade en glass "is" när vi korsade gränsen. Jag intalar mig om att glassarna är godare i Norge än i Sverige.

 

Väl på bröllopsfesten fick mamma assistera tant Kari med skorna.

 

Brudparet med föräldrar till bords.

 

Kusin Heidi & jag. Förresten så heter det "Fetter" när man är kusin av herrslaget. Jag är Heidis "Fetter". Det låter som en av de sju dvärjarna. Blyger, Kloker, Butter & Fetter

 

Brud och brudgum.

 

Två av mina bordsdamer.

 

Han till vänster vann norska Robinson.

 

Brudens bästa väninna fick buketten.

 

Jag snodde buketten och blev kvällens mittpunkt!

 

Zzz

Av J Von Apa - 2 november 2009 05:26

 

Av J Von Apa - 2 november 2009 04:49

HOME SWEET HOME!

Gud så skönt att vara hemma! Min säng, dator, soffa, mat osv! Stackars mamma som måste köra vidare. Först till Sizzel för att lämna ett täcke då mammas katt hade kissat ner det, så mamma måste lämna ett av mina täcken. Sen ta de nerkissade för att tvätta det och sen åka hem till landet. Jag vet i.af vad jag ska göra och det börjar på Z...

Jag fick sova lite i bilen till Uppsala men väcktes gång på gång. Först var det en polis som stoppade oss så mamma fick visa körkort, blåsa och babbla om hennes bil. Den där polisen malde och malde. Sen var de den där förbannade GPS-rösten som sa "Gör en tillåten U-sväng" när mamma körde fel. Från Örebro somnade jag och vips så var vi i Uppsala! SKÖNT!

Ovido - Quiz & Flashcards