vonapa

Alla inlägg den 16 november 2009

Av J Von Apa - 16 november 2009 22:14

Här har vi en bild av Sveriges äckligaste killar. Speciellt snubben i röd tröja som knullar på första dejten och beter sig som en cro-magnon. Han jobbar som barnskötare och en sak är säker; Jag skulle inte sätta mina barn på hans dagis...

 

Av J Von Apa - 16 november 2009 16:26


Jag har kommit på den geniala idén om hur vi ska få in mer kvinns i politiken!

Ett passande namn till Donnan överst: Bareback Oralia. Kom inte på ngt bra till F.R

 

 

Av J Von Apa - 16 november 2009 15:22

En liten båt biråffan båt!

Om ungarna inte var så förbannat jävla söta så skulle jag ha gett upp för lääänge sedan! Idag var det iof jävligt lungt! Hälften av kidsen var lediga eller sjuka så man hann med alla vilket kändes oerhört skönt! På min planeringstid åkte jag ner på stan. Inhandlade ett tyg som ska bli förkläden, en fin ram och en liten koffert. En sak som stör mig något enormt är att om du ska köpa leksaker till barn så är det nästan omöjligt att hitta könsneutrala saker. Antingen är det robotar, spiderman eller läskiga dinosaurier eller så är det hello-Kitty, prinsesskit eller föremål med små söta djur som kattungar, hästar eller hundvalpar indränkta i glitter. Att gå in i en leksaksaffär gör mig mörkrädd, hur det är indelat i flickhörnor och pojkhörnor. När jag gick min utbildning fick vi lära oss att tänka bortom normen när man bemöter barn. Ofta säger man till en pojke att han har en tuff tröja medans en flicka har en söt tröja. När man talar till barn så brukar man enligt en studie förklara för en flicka när hon gör något tokigt på ett lugnt och sansat sätt, vad som händer om man gör på ett visst sätt så att hon förstår konsekvenserna men när man ska förklara för en pojke så blir det oftast bara ett "NEJ!" eller "Aja baja!"

Tänk på hur du bemöter de små människorna.

 

Av J Von Apa - 16 november 2009 07:49

Shit pommes!

Jag har haft 32 besökare innan klockan 8! Det har nog aldrig hänt förut. Jag minns när jag startade bloggen för typ ett år sedan. Då hade jag 32 besökare på en månad! Det är så kul att folk läser min blogg och säger att den är rolig! Visst får jag rätt mycket skäll för saker jag skriver men mestadels är det positivt.


Jag kan ju berätta om natten... Jag har halvsovit och drömt konstiga drömmar och känt att jag har haft ont i nacken. När jag vrider huvudet så känns det nästan som att det har låst sig. Det är en härlig känsla måste jag säga!

Nu väntar åter en jobbvecka. Jag gillar mitt jobb, kidsen, mina kollegor men jag måste säga att jag är lite trött på alla rutiner och punktliga aktiviteter som: björnen sover klockan 10.55, jaga barn 11.40 & sitta och huttra i kylan 13.30 Den här veckan är iof jävligt soft då jag har planeringstid och slutar 15 idag och på fredag har jag min "stjärndag" vilket betyder att jag slutar redan 13.30

Jag önskar eder alla en fröjderfull vecka!

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards