vonapa

Alla inlägg den 15 november 2009

Av J Von Apa - 15 november 2009 23:51

Usch! jag var in på en sån där abortmotståndares sida. Han (ja det brukar rätt ofta vara av det manliga könet) hade lagt upp videoklipp av aborterade foster osv. SNÄLLA! I Sverige har kvinnan laglig rätt till abort t.o.m vecka 17 i graviditeten. Från vecka 18 kan man också få abort men enbart om man har speciella skäl. Tillstånd kan ges av Socialstyrelsen och föregås av en kuratorsutredning. Skulle de människor som är mot abort få sina viljor igenom att förbjuda det så vet man vad som sker. Kvinnorna utför helt enkelt sina aborter själva eller går till någon som hjälper dom och då under helt andra metoder och icke sterila miljöer/redskap. Jag tror absolut inte att kvinnor använder sig av aborter som ett preventivmedel och om så är fallet så är det ju hemskt synd om henne i fråga. Självklar tycker jag att allt liv är någonting fint, men när man talar om ett foster så vet jag inte om det har något speciellt känsloliv över huvudtaget(?) Jag vet att vi idag kan rädda prematurer som bara är 23 veckor gamla och självklart tycker jag att det ska finnas en tidsgräns för aborter, men som jag tidigare har skrivit så är jag inte emot aborter!


Av J Von Apa - 15 november 2009 21:59

I alla år jag har besökt pride så har jag sett Mona Sahlin med fanan högt i topp. Hon är alltid med under de årliga paraderna och visar att hon verkligen är på alla HBTQ-människors sida! Klart att Mona även fanns med på Eva & Efvas bröllop. Ett stort grattis till dom! Mona Sahlin har alltid stått i bräschen för våra rättigheter att få ha ett likvärdigt liv som alla andra.


Av J Von Apa - 15 november 2009 17:36

"Hade det varit val i dag så skulle Sverigedemokraterna ha kommit in i riksdagen. Enligt SvD/Sifos novembermätning är partiet med sina 5,8 procent större än både Centerpartiet och Kristdemokraterna."


Jag är rätt övertygad om att mina närmaste inte skulle rösta på SD. Jag kan verkligen inte begripa den "nya" trenden att hata invandrare och regrigera vårt samhälle till något primitivt mutakhallifsamhälle! Jag hoppas att svenskarna som verkar ha nappat på den här vidriga trenden tänker om! SD skriver att de vill hjälpa invandrare att återvända till sina hemländer. Jag är inte helt övertygad om att alla invandrare vill återvända till ett land som slagits i spillror eller ett land de har flytt från med risk för tortyr och avrättning. Vad de än säger från sverigedemokraternas sida så är de ett främlingsfientligt parti och de får inget stöd av övriga partier i Sverige. Mitt stöd får de inte heller!

 

Av J Von Apa - 15 november 2009 16:19

En av sveriges största bloggare sitter och posar med alkoholhaltiga drycker och cigg i ett av sina inlägg. Borde inte hon som stilikon och förebild bland många yngre fundera på vad hon lägger upp för bilder på sin blogg?

Fy Kenza!

Av J Von Apa - 15 november 2009 15:33

Kan D sluta ringa mig hela jävla tiden! Fattar hon inte att jag inte tänker svara?

Av J Von Apa - 15 november 2009 13:16

Konspirationseorier kring 9/11 haglar ännu tätt. Många tror att det är nått fuffens på gång och att det inte alls är al-qaida som ligger bakom det här. Jag har faktiskt ingen aning om vem som är den verkliga boven i dramat. Jag tyckte bara att de här bilderna var rätt intressanta.

 

Av J Von Apa - 15 november 2009 12:36

Jag är verkligen inte intresserad av fotboll (om det inte är VM.) Ännu mindre intresserad är jag av det svenska landslaget om man bortser från de heta spelarna förståss. Alla har väll hört att Henke Larsson har slutat med fotboll vilket jag också skulle ha gjort om jag var han. En otroligt duktig fotbollspelare går nu i pension.

 

Av J Von Apa - 15 november 2009 11:46

När min syster Sizzel var yngre så hade hon det otroligt svårt med maten. Hon hade specifika önskemål på vad hon skulle äta och det skulle vara perfekt tillagat. Jag försökte göra maten mer intressant så jag skapade ett porträtt av maten så att det skulle se mer spännande ut och då gick det faktiskt bra! Ett tips till alla föräldrar som har problem att få sina barn att äta är att göra så att maten ser mer intressant ut! Var inte rädda för att piffa och tänk på att man faktiskt äter med ögonen också!

       

Ovido - Quiz & Flashcards