vonapa

Alla inlägg den 5 november 2009

Av J Von Apa - 5 november 2009 22:55

Något av det värsta jag vet är när folk ser någon med Downs syndrom och med ett leende säga "dom är så glada och musikaliska." Det är lika mycket bullshit som att säga att alla svenskar äter surströmming. När folk ser någon med DS och kläcker ur sig något sådant är det med största sannorlikhet så att de inte känner någon med diagnosen. Personligen känner jag många personer med syndromet och jag kan säga att inte alla av dom är glada för jämnan och det där med musikalitet kan disskuteras...

I.sf känner jag flera autister som har fett mer musikaliska förmågor än den "Downaren" jag känner med mest musikalisk talang. Såg på Facebook om en fanclub för ICA-Jerry. Den gruppen har nu 204158 fans. Kul för honom, även om jag tror att folk mest ser (förstånds)handikapp som Downs syndrom, autism, cerebral pares e.tc som en modern fast ändå uråldrig form av gycklare. Alla borde ha en kompis med Downs syndrom!



Av J Von Apa - 5 november 2009 20:14

"Learning from failure" är ingenting jag har anammat. Jag somnade på soffan IGEN! Paltkoman blev för djup så jag slocknade på soffan idag med. Nu får jag bara hoppas på att jag somnar ikväll! Jag öppnar på jobbet imorgon vilket betyder uppstigning vid 5.40 så det är bäst för palten att jag somnar tidigt idag! Om jag är pigg efter joddlet kanske jag ska på after-work. Jag brukar i regel vara rätt pigg fredag eftermiddagar, som en ko som blir utsläppt efter en lång vinter inlåst i ladan. Nu ska jag återvända till soffan.

X(

Av J Von Apa - 5 november 2009 17:26

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!


Lite trött på väder och vind just nu. Det ska bli förbannat jävla skönt med helg snart!

Obeskrivligt trött då jag inte sov särskilt bra inatt. Jag ska lägga av med mina tupplurar framför teven efter middagen! Det blir alltid samma sak då. Nu ska jag koka ihop ngt...

Av J Von Apa - 5 november 2009 13:06

Kan inte Elin Kling bestämma att röda ögon med svarta ringar runt blir den nya trenden? Jag skulle fan va' snyggast!

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards