vonapa

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av J Von Apa - 19 januari 2009 23:13

ROFL 

Av J Von Apa - 19 januari 2009 21:54

Jag blev inte hemkörd utan fick ta bussen (som jag missade med 2 minuter)

Jag hade iaf mina bussburna kollegor att stå och vänta med.

Det finns alltid lite knäppa personer på ens arbetsplats (jag lär va' en av dom)

En kollega till mig springer alltid och kollar sig i spegeln, går på toa stup i kvarten och springer in på våran avdelning fram & tillbaks som en skållad råtta eller pratar om de mest irrelevanta ting som kan väntas med att prata om till rasten. När jag började så påpekade hon att "privata samtal får man ringa på sina raster och BARA använda jobbtelefonen om det är något viktigt." Den regeln verkar det som att hon har glömt bort totalt! Hon sitter alltid och sms:ar eller ringer privata samtal från jobbets telefon. Vissa dagar kan man verkligen se på henne att hon är fett irriterad över något (som rör hennes privatliv). Hon berättar inget när hon är sur. Säger inget om att hon haft trubbel med något eller att hon har en dålig dag. Jag har frågat hur det är varpå hon bara säger "bra" och när hon är så där sur så smäller hon i dörrarna, hälsar knappt och är rätt opedagogisk mot barnen. Idag på mötet sa vår chef att vi måste tänka på att släcka i de rum som vi inte är i eftersom vi ska spara på el och vara miljömedvetna. Asbra tycker jag. Vi hade ett gemensamt möte med hela skolan först och sen avdelningsvis. Eftersom min kollega jobbar i samma "team" som jag gör fast avdelningen bredvid så hade vi, plus två andra ur teamet gemensamt möte efteråt. Efter en stund så säger hon "Jag vill bara säga till dig Johannes att man ska släcka lampan efter sig när man har varit i omklädningsrummet, du kan vara lite dålig på det" (!?!) Varpå hon går in dit och glömmer att släcka lampan eftrer sig. Man blir så trött!

Hon har jobbat på samma avdelning sen hon började och hon vill verkligen byta och jobba med större barn, fast egentligen så vill hon jobba som polis vilket hon har sagt. Hon har inte blivit förflyttad eftersom ingen vill jobba med henne och det vet min chef om. Istället säger chefen till henne att hon inte får byta avdelning eftersom hon är så duktig och oersättlig. Det är någonting jag har hört iaf. Jag är glad att jag jobbar på min avdelning med världens bästa Lotta och inte på hennes avdelning samtidigt som jag tycker synd om min kollega som får jobba med henne och får ta så mycket skit och göra så mycket extraarbete! Vi får se vart det leder men de flesta är fett trötta på henne... Det är inte meningen att sitta och snacka en massa skit, men jag behöver få ut det ur mitt bröst.

Av J Von Apa - 19 januari 2009 16:54

Nu har jag Ä N T L I G E N  tagit mig i kragen och kört ett pass på Friskis & svettis... Jag kände mig som en julgris bland baywatchstjärnor och jag orkade bara 15 minuter på cykeln. De andra maskinerna vågade jag inte prova, men jag klappar mig själv på axeln ändå! Det gäller bara att komma igång tror jag så blir det lättare att ta sig dit. Stack sedan in på Kvarnen och där träffade jag Deniz. Alltid lika trevligt och var gång jag går in dit på Kvarnen så möter jag henne alltid där... Skumt! Haha.

Jag handlade ett 4-pack batterier och en Felixpaj. Nu väntar personalmöte 17.30-19.30 och det är alltid lika drygt. Jag hoppas att jag får skjuts hem som jag kan få om jag har riktigt tur. En kollega brukar köra Norbyvägen hem och om de inte drar tidigare så brukar jag få åka med. Det spar en massa tid och jobbig bussfärd.

Av J Von Apa - 19 januari 2009 14:17

Fan vad fuskigt!

Min syster Sandra har blivit bjuden till Gambia! Jag vill också ha en sugardaddy som betalar för en resa till något exotiskt land med vita stränder och palmer och ett tropiskt klimat!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gambia

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards