vonapa

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av J Von Apa - 21 januari 2009 16:20


En bra dag eftersom USA har fått sin nya president!

"USA:s nya president har ett krig att avsluta, ett annat att utöka, ett militärfängelse att stänga, en finanskris att lösa och miljontals nya jobb att skaka fram – bland annat.

Välkommen till första dagen på nya jobbet.

Det är dags att stämpla in."

(Jag skulle hellre jobba som sopgubbe, eller sakletare i en kloak)


Annars? Det är fattigt i plånboken! Det kändes inte bättre av att läsa lönespecen. Jag var sjuk förra månaden i en vecka och det syntes på lönebeskedet. Jag gick till uppsalabuss upplysning och lämnade in mitt busskort så att jag fick 75:-

SÅ illa är det! haha. Nu får jag sms:a bussbiljetten imorgon och på fredag. Jag köper ett nytt på måndag. Jag behövde köpa snus, men käk har jag iaf!

Av J Von Apa - 21 januari 2009 12:33

Jag steg upp 05.45 och det första jag tänkte på var "GLÖM INTE NYA KODEN!!!"  Tog bussen ner på stan, sprang till buss 2 som går till mitt jobb (när man öppnar så måste man nämligen kuta till 2:an för att hinna med.)

Väl framme så tar jag fram nyckeln, öppnar porten och kliver in. Det börjar pipa som det brukar när skolan är larmad och jag går fram till larmknapparna och knappar in den nya koden. Plötsligt börjar det pipa konstigt och jag trycker på reset och knappar in den igen. Efter en liten stund så tjuter det i hela skolan! Larmet är igång! Jag börjar knappra på siffrorna. Reset, nya koden, reset nya koden. Sen ringer jag till Securitas och säger vart jag ringer ifrån och uppger koden. Tjejen på andra sidan luren säger att koden är fel. Då uppger jag gamla koden och den stämde och larmet slutade att tjuta efter att jag testade den. Gud vad irriterande att den nya koden inte fungerade. Hon som skulle ordna det hade glömt bort att installera den.


Imorgon ska jag öppna igen eftersom en kollega är sjuk. Då fan får den nya koden fungera! Jag kommer tycka att det är jobbigt om den inte är igång igen för det riktigt dånar i hela huset av den där larmsignalen, men jag får hoppas att det är fixat tills imorogn!


Sen har jag fått ett tips om "afterlife." Vad är det?


Ovido - Quiz & Flashcards