vonapa

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av J Von Apa - 25 januari 2009 14:53

Igår blev jag bjuden på middag hos Ania. När jag åkte till henne tog jag buss 6 som stannar vid stadshuset. Där kan man bara hoppa av och vänta in åttan som går till Ania. När bussen ska stanna så ser jag åttan redan stå inne. Det tar typ 50 år för busschauffören att öppna dörren! Jag springer och precis vid dörren till bussen så åker den jävla kukchauffören iväg! Fan vad sånt är drygt! Jag gick hem till Ania istället. En trevlig, iskall promenad... Pallade inte att stå i 30 minuter och vänta på nästa åtta.

Det var värt mödan. Maten var mumsigt! Det var bulgur med nån vegangryta som innehöll röda linser, potatis och annat jox. Goda tillbehör också som dom himmelska vitlöksbröden och såser! Vi drack vin ur biben och hade det asmysigt! Det var en avskedsfest för Jocke som drar till Korea idag.

Deniz, Leila och hennes kille, säcken och Anias inneboende Hanna var också där, plus alla katterna. (Bilden är av mig & Leila)

Ania plockade fram våra historier som vi skrev för hundra år sen. Det var askul att läsa om Tallkronan Berit, Fiddlie och dom andra.


Somnade på hennes soffa. Nu hemma. Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. Jag har just betalat alla räkningar som dras imorgon. Skönt att det är fixat!

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards