vonapa

Alla inlägg den 1 oktober 2009

"

Av J Von Apa - 1 oktober 2009 23:34

Ngn som vet vad det här är för någonting---> "

Någon som vet vad det betyder?

Du kan vinna en påse ostkrokar!

Av J Von Apa - 1 oktober 2009 23:01

Om man ska skriva otrevliga kommentarer (som ändå inte publiceras) så bör man kanske tänka på någonting som kallas för "IP-adress"...

Av J Von Apa - 1 oktober 2009 22:21



Jag älskar att kolla history på skunk... Fan den där!




Den här är också fin...


(Så läste jag history mellan mig och ett gammalt X. Jag var fan pain när det begav sig)


Så lite intern nostalgi:

päffgen   

2000-03-06 09:30
HEJ! Ska du DJa på torsdag? Jag har snackat med en i solitude (Om den inte ljuger)

setareh   

2000-03-06 09:28
hej

fin bild hmmmm ja ja


päffgen   

2000-02-10 13:10
HEJ ÄLSKLING!

JAG LYSSNAR PÅ NICO


päffgen   Ny kompis 2000-02-10 13:09
päffgen har lagt till dig på sin kompislista.

setareh   Ny kompis 2000-02-10 11:49
setareh har lagt till dig på sin kompislista.

setareh   

2000-02-10 11:49
korvarnas skolor är i farten igen!

kom till ellips klockan 4 så pratar vi mer om det då!



 


LÄNGE LEVE SKUNK.SE Så mycket pubertala minnen så att man nästan dör!

Jag hoppas att jag kollar in den här bloggen med lika stor förtjusning om tio år!

Av J Von Apa - 1 oktober 2009 21:29

   +  =  HALAL

Av J Von Apa - 1 oktober 2009 17:58

"Produktionen av animaliska livsmedel står för 18% av utsläppen av växthusgaser, särskilt metan som uppstår vid idisslande djurs matsmältning och lustgas som bildas i gödselstackar. Bete och foderodling för animalieproduktion upptar 70% av världens jordbruksmark. Regnskoggskövlingen i Sydamerika och på många andra håll i världen drivs av boskapsuppfödningen, som hela tiden behöver mer landområden för bete och avskogningen är en stor källa till klimatpåverkan.

Animaliesektorn är också den industrisektor som orsakar mest vattenföroreningar, vilket i sin tur bidrar till bl a övergödning, förstörelse av korallrev, mänskliga hälsoproblem, törst etc. Animalieindustrin, särskilt boskapsuppfödning, är dessutom den största orsaken till jordförstörelse och en lång rad andra miljöproblem.

Det finns alltså starka miljöskäl för att animaliekonsumtionen bör minska. Tyvärr går utvecklingen idag åt rakt motsatt håll. För att motverka detta har det börjat talas om att införa miljöskatter på animaliska produkter och Miljöpartiet har skrivit en motion till riksdagen om detta. Miljöskatter kompenserar för de marknadsmisslyckanden som uppstår när priset på en vara inte speglar de fulla samhällsekonomiska kostnaderna, som när varan ger upphov till miljöskador som någon annan får lida av.

EU avsätter 2007 ungefär 33 miljarder kronor i direktstöd till animalieproduktion, interventioner i form av exportstöd och stöduppköp m m samt stöd för säljfrämjande åtgärder. Dessa subventioner till animalieproduktion som idag verkar för ökad köttproduktion måste avskaffas. FN:s livsmedels- och jordbruksorganisation, FAO, går så långt som att kalla de subventioner som EU, USA och många länder ger till animalieindustrin för perversa. Detta borde ge en fingervisning om situationens allvar.

Svensk mat- och miljöinformation driver kampanjen Köttskatt nu!, där bland annat detta upprop till regeringen ingår. Uppropets krav är: inför miljöskatter på animaliska produkter och avskaffa subventionerna till animalieindustrin!"


SKRIV PÅ HÄR!

Q

Av J Von Apa - 1 oktober 2009 16:53

Under tidens gång har det debaterats i frågan namn. Vissa kämpar för att få sina namn godkända som Jan-Olov som ville byta sitt namn till Madeleine eller föräldrarna som ville döpa sin sån till "Q". Visst tycker jag att man ska få döpa sina barn eller sitt eget namn till nästan vad man vill, men i fallet där ett föräldrarpar ville döpa sin son till Adolf Hitler så kan jag tycka att gränsen är nådd.

Apropå namn så är det udda eller väldigt gamla namn som är de mest populära just nu. Bli inte förvånad om du träffar en ettåring som heter Gösta, Gunnar, Hulda eller Svea.

Av J Von Apa - 1 oktober 2009 06:19

Idag får jag skjuts till jobbet av snälla far. Jag hoppas bara att han kommer ihåg att han ska köra mig. Pinsamt att komma sent Foten i munnen. Det har iof aldrig hänt! Jag är alltid i god tid de dagar jag öppnar. Iom att jag öppnar idag så hoppas jag på att få åka hem tidigare också då det inte är min ordinarie öppningsdag. Jag har massvis med tvätt och en timmes tidigare hemgång skulle fan vara guld värt! Jag känner även av förkylning på intågande och det kommer troligtvis bli  en sån där jobbig jävel. En sån då man måste vara hemma och må riktigt skit! Jag hoppas att det bara är en lightversion av förkylning och inte nån (svin)influensa!

Ovido - Quiz & Flashcards