vonapa

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av J Von Apa - 17 oktober 2009 20:11


Setaerhs hund Cosmo är bedårande! Bäst i klippet är nog ändå "Stannaaa, stannaaa, stannaaa, stannaaa!"


Av J Von Apa - 17 oktober 2009 19:40

Utgång med Dennis sen. Tänkte kika in hos Daniela och sen får vi se vart vi går. Daniela snackade om Orange, men jag är skeptisk Obestämd

Dessutom har jag typ inga kläder och jag känner mig lite sego. Jag har fått fler skamliga förslag också från SMS-killen. Inte lika grova som sist. "Ja, jag förstår. Även om jag har en rejäl varmkorv att bjuda på så är det ett visst besvär att ta sig hit." VAD MENAS? Jag skrev att han gärna får komma ner på stan och dricka en öl. Haha. Här ska det inte ätas varmkorvar! Det gjorde jag tidigare idag Tungan ute

Av J Von Apa - 17 oktober 2009 19:22

Jag läste min kompis Ylvas dagbok och hon har verkligen fångat vår tonårstid!


"tyska dagar franska nätter güllene duschar. du bjöd på glasnudlar med linser och ketchup, säger eli. du åt bara gröt hela tiden. vilken gröt. havregrynsgröt med lingon. svart kaffe i micron och jojo hade bara två skivor: nico nico och så en lånad med siouxie and the banshees. vi låg i fåtöljerna och hoppades att din pappa inte skulle komma hem. vi såg "en kvinna tar befälet" kl 2 på eftermiddagen. de frågade henne vad hon hette och hon sa "nilsson. nilsson men inte så länge till för jag är så förfärligt giftaslysten". vi var giftaslystna i åratal efter det. rymdfesten som jag tolkade som allt som finns i rymden och klädde ut mig till kaninpojken i gummo. tittade på gummo i stort sätt varje dag och de som tog sig ändå till sunnersta fick också se men det var bara blech som stod ut. jag gick aldrig till repanfesterna. lepranfesterna. vi talade oss till en vansinnig värld. i verkligeheten gjorde vi vanliga saker.


man kan säga att vi gick i skolan, satt på kaféer, åt mat hons varandras mammor, skunkade, drack öl och drinkar på nån synthklubb ibland om vi lyckades ta oss in, hade matteprov och inlämning av akvarelluppgifter.


men man kan också säga vikberättelser, allas vår mama amal, låtsasgipsade händer, rosa snowjoggers, setarehs basröst, vattentäta freestyles, mellanstadiefest, friday I´m in love på willams jukebox, fullt med äpplen i äppelknyckarbyxorna, tisdagsutklädnad, horfilmerna i annas vattensäng, blechen som ständig bordellmamma och anna som mustschprydd och brysk betalande.


eli pratade i en halvtimme minst med min mamma innan jag fick luren. jag sprang alltid till bussen, kunde inte låta bli även inom subkulturen, dansade i rosa kjol och vitt linne bland alla gother, önskade bara men without hats hela tiden. försökte önska michael utan framgång. dansade framför den enorma spegeln, alla gjorde så, det var det coola sättet."


(Det är jag som är Blechen)

Av J Von Apa - 17 oktober 2009 15:49

Nu har jag varit på barnkalas. Jag köpte två DVD-filmer (Lucky Luke & My little pony) till lillebror. Sen handlade jag godis till alla barnen. Goda kakor, kaffe, korv med bröd serverades och jultidningar kom upp och en hel del spring i benen hos barnen samt en stor bajskorv på golvet. Jag spelade kort med syster och svåger och gosade med Joleens bebis som är så sjukt söt! Ett mycket trevligt kalas!

Av J Von Apa - 17 oktober 2009 11:01

Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag satt hos Dena och hennes syster Måna hade kommit på visit! Jag & Måna har gått i samma klass på gymnasiet och vi hade massor att snacka om. Hennes band, livet i Malmö och hennes tid i Berlin och Barcelona. En sak som stör mig är när folk Säger Barcelona och säger själva C:et som när man säger Hasch, Mars eller cash... Jag TROR att det skall uttalas med ett "vanligt" S. Nåväl, vi satt där i Denas lilla etta och hennes telefon ringde. Hon vägrade säga vem det var och så lämnade hon oss där i lägenheten! Jävla sätt!!! Jag drog till Rosa pantern (som vanligt.) Vaknade 8 på soffan så nu har jag legat och glott på morgon-TV och ätit upp resten av min sallad... Resten av helgen blir lugn om inget kalasroligt sker men det ska det väll inte?

Ovido - Quiz & Flashcards