vonapa

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Påminner inte det här om 40-talets Tyskland?

Av J Von Apa - 30 november 2009 14:48

Vad är dealen med den nya rädslan för muslimer? Jag får höra från höger och vänster att de sprider sig som en pest i vårt samhälle och den stora rädslan att deras seder och bruk skall sprida sig i svenska folkhemmet får folk att skita ner sig av skräck! ”Jag har inget emot att de finns, men de ska anpassa sig i vårat samhälle eller så fort som möjligt skickas tillbaks till sina hemländer!” Det är så den nya invandrarpolitikens melodi klingar. I Schweiz har en folkomröstning genomförts om fler minareter skall byggas eller inte och 57 procent av de som röstade var emot fler byggen av dessa bönetorn. För alla som har följt de här nyheterna har kanske även sett bilden mot att dessa torn skall byggas. En kvinna iklädd burka och minareter som växer upp från den Schweiziska flaggan likt missiler. Varför är folk så jäkla rädda för islam? Är det media som har fått världen att skaka så fort de får höra ordet ”Allah”? Påminner inte det här om 40-talets Tyskland?

  

 
 
blomsterfröken

blomsterfröken

30 november 2009 15:06

jag säger varken Bu eller Bä men jag har mestadels invandrarvänner och jag har absolut inget emot dem varesig de är muslimer eller kristna eller judar jag tycker bara att vi i detta land borde ta hand om våra egna och dom som redan är här innan vi tar in flera. Vi har hemlösa och uteliggare som inte får ett öre i bidrag eller någon hjälp och vi har asylsökande som inte har jobb eller hem. Vi har svenskar som blir varslade och blir tvingade att söka nytt jobb och invandrare som inte kan få jobb. Hade jag flyttat till iran hade jag blivit TVINGAD att bära slöja och följa deras regler annars hade jag väl blivit stenad. Man får ha vilken religion man vill ha men man borde åtminstone lära sig språket och följa våra regler. dessutom kan dom först lära sig att respektera kvinnor och andra religioner innan vi börjar respektera dom! att säga blatte är rasistiskt men att bli kallad SVENNE är okej?? det är väl lika rasistiskt det! Hedersmord, förtryck och kvinnoförakt ÄR INTE OKEJ!!
tack å hej :D

http://blomsterfroken.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rolf

30 november 2009 15:51

ordagranna betydelsen av ett tal som Turkiets statschef Erdogan höll 1997 om minareter:

”Minareterna är våra lansar, moskéerna våra hjälmar, de troende våra soldater”

Känns lite politiskt i mina ögon?

 
J

J

30 november 2009 15:58

Hualigen då!

http://vonapa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

thomas

30 november 2009 17:40

håller med blomsterfröken

 
Ingen bild

JOhan

30 november 2009 17:42

Nej, det påminner inte om 40-talets (och 30-talets) tyskland. Läsa på lite????

 
J

J

30 november 2009 18:27

Ni gör mig mörkrädda

http://vonapa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Folkvett

30 november 2009 18:33

Nej, det påminner inte om 40-talets Tyskland.
Otroligt att folk är så naiva när det kommer till muslimer, kolla på detta klipp t.ex http://tinyurl.com/yzvk679

Exakt samma utveckling sker i Sverige, men ni som bor i innerstan och studerar genus och sörplar latte hela dagarna är väll för jävla dumma för att förstå detta.

 
Ingen bild

J

30 november 2009 19:48

Haha nä här sörplas inget annat än Champagne. Jag ÄLSKAR att skriva om Islam/SD då jag får så satans mkt kommentarer. Jag har inte ens publicerat hälften! Tror folk verkligen att alla muslimer står för den där länken? Isf skulle jag säga att alla svenskar är nazister

 
Olga

Olga

1 december 2009 18:01

Jag tror att SD har en massa finniga hackers i sitt hov som letar upp bloggar och skriver propaganda/kommentarer.
Äkata "jag har invandrarvänner men de ska inte få bete sig hur som helst!" Skönt också att ta Iran som exempel, för där är det så mysigt! Exakt så vill vi ha det i Sverige också! Eller högg du dig själv i röven nu, 'Blomsterfröken'?
Fram för ett fritt, öppet, tolerant Sverige utan fördomar, hat och dödsstraff.

http://www.tetris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lukas

1 december 2009 19:35

Vad har SD med denna diskussion att göra? Håll er till saken för fan. Men det är väl det enda en del människor tänker på när det kommer invandring på tal. SD SD SD SD. Skrämmande!

 
Ingen bild

J

1 december 2009 19:45

Kanske dax för SD att ändra sin profil isf?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards