vonapa

Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Aja baja!

Av J Von Apa - 16 november 2009 15:22

En liten båt biråffan båt!

Om ungarna inte var så förbannat jävla söta så skulle jag ha gett upp för lääänge sedan! Idag var det iof jävligt lungt! Hälften av kidsen var lediga eller sjuka så man hann med alla vilket kändes oerhört skönt! På min planeringstid åkte jag ner på stan. Inhandlade ett tyg som ska bli förkläden, en fin ram och en liten koffert. En sak som stör mig något enormt är att om du ska köpa leksaker till barn så är det nästan omöjligt att hitta könsneutrala saker. Antingen är det robotar, spiderman eller läskiga dinosaurier eller så är det hello-Kitty, prinsesskit eller föremål med små söta djur som kattungar, hästar eller hundvalpar indränkta i glitter. Att gå in i en leksaksaffär gör mig mörkrädd, hur det är indelat i flickhörnor och pojkhörnor. När jag gick min utbildning fick vi lära oss att tänka bortom normen när man bemöter barn. Ofta säger man till en pojke att han har en tuff tröja medans en flicka har en söt tröja. När man talar till barn så brukar man enligt en studie förklara för en flicka när hon gör något tokigt på ett lugnt och sansat sätt, vad som händer om man gör på ett visst sätt så att hon förstår konsekvenserna men när man ska förklara för en pojke så blir det oftast bara ett "NEJ!" eller "Aja baja!"

Tänk på hur du bemöter de små människorna.

 

 
 
Ingen bild

Heidi

16 november 2009 21:46

Det er ikke mange samfunnsstyrte områder der jenter kommer bedre ut av det enn gutter, men jeg selv hadde Transformers og He-man-figurer da jeg var liten uten at det ble reagert på. Min guttekompis som hadde My Little Pony hadde det ikke like lett...
La barn få leke med hva dem vil!

 
Ingen bild

J

16 november 2009 21:47

True! Man ska erbjuda olika saker för barnen att leka med men jag älskar ändå unisex-saker

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards