vonapa

Alla inlägg den 15 september 2009

Av J Von Apa - 15 september 2009 23:07

 

Andra tisdagen i rad som jag nästan blir väckt av min syster. Förra veckan hade hon glömt sin tvätt och idag hade hon råkat stänga in sig i vardagsrummet! Dörren mellan vardagsrummet och sovrummet saknar handtag (det borde jag ha fixat för länge sedan) men men. Då har hon som sagt råkat stänga den så jag får gå upp, skruva isär MITT handtag och ge det till henne. Trött och irriterad stapplar jag till fönstret (tur att vi bor grannar) och surt säger jag "ja, men skynda dig på" varpå hon svarar "Tror du att jag är exorcisten eller?"


Ska jag svara på om jag tror det så måste mitt svar bli ja

Av J Von Apa - 15 september 2009 20:43

Åh vad jag älskar att få "bitska" kommentarer. Jag tänker naturligtvis inte publicera en enda av dessa och SJÄLVKLAR kommer dom från små människor som inte kan länka till sin egen sida för att låta MIG såga. Jag är oerhört smickrad och glad över att jag har skapat ett så enormt intresse och engagemang hos er alla (ni vet vilka ni är).


Glad

Av J Von Apa - 15 september 2009 18:00

Jag mötte Dennis på stan efter jobbet med ett barn jag har jobba med en gång i tiden. Det barnet har autism och han är en hejare på att slåss! Jag hoppas att Dennis är medveten om det Flört

Av J Von Apa - 15 september 2009 12:39

Alla minns väl klassikern "Dirty dancing". Den där snuskiga filmen som var pinsam att titta på med sina föräldrar och en av mina favoriter "Ghost". Nu har iaf en stor filmstjärna och ikon gått ur tiden, allas vår Patrick Swayze. Han somnade stilla in i sällskap av sin familj efter en kamp mot cancer. RIP Patrick! Gråter

 

 

http://www.metro.se/se/article/tt/2009/09/15/usaswayze/

 

Född: 18 augusti 1952 i Houston, Texas

Familj: Hustrun Lisa Niemi

Filmroller, i urval: "Outsiders" (1983), "Nord och syd" (1985-86; tv). "Youngblood" (1986), "Dirty dancing" (1987), "Dirty fighting" (1989), "Road house" (1989), "Ghost" (1990), "Point break" (1991), "Glädjens stad" (1992), "High heels" (1995), "Black dog" (1998), "Donnie Darko" (2001), "Dirty dancing 2" (2004), "The beast" (2009; tv)

 

 

Av J Von Apa - 15 september 2009 07:41

Usch jag drömde att jag bodde på ett äldreboende. Maten var asvidrig och man fick ligga på sitt rum i sin säng och stirra på TV eller lyssna på radio i en sjukhuslik miljö med olika larmknappar, sladdar som stack fram ur väggen och de billigaste möblerna med starka lampor med vitt sken (och den där gamla, unkna lukten). När man låg där i sin bädd så fick man absolut inte sova för då kom någon sköterska och ruskade på en så att man vaknade. Det enda man väntade på var frukosten, lunchen och middagen. Det var ungefär som det är på äldreboendena. Iaf det jag jobbade på för några somrar sedan. Jag skulle kunna tänka mig att jobba på äldreboende om man hade mer tid för de äldre och bemötte dom med den respekt de förtjänar. Jag vet att på det stället där jag arbetade så fanns det en vidrig sköterska som var oerhört otrevlig mot både de äldre och sommarjobbarna. Hon kunde skrika åt de äldre när de inte gjorde de saker som hon beordrade dom att göra. Såna människor har ingenting att göra inom arbete med människor! Släng ner dom i någon gammal gruva och låt dom bryta kol.

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards