vonapa

Alla inlägg under februari 2010

Av J Von Apa - 20 februari 2010 15:45

  Jag på Emelise 3-årskalas


Linda, en ambitiös moder som gjort en piñata!


Hon slog sönder hela skiten så att taket gick sönder...


Godis så att man storknade.

 


Storasyster Julia


Emelies paket från mig. Att slå in presenter är sååå 63

   

Av J Von Apa - 20 februari 2010 12:29

Av J Von Apa - 20 februari 2010 11:44

Jag är fett sugen på att medverka, men sist jag var med på film som visades i SVT (ja det har hänt) så ångrade jag mig djupt! Jag har mitt jobb att tänka på osv. Om jag hade haft mer tid och ett annat yrke så skulle jag LÄTT ha sökt rollen som Cindy. Den verkar ju vara klippt och skuren för mig!


Filmen "Pojktanten" söker skådespelare till inspelning under våren.
Regissör: Ester Martin Bergsmark (har tidigare gjort Maggie vaknar på balkongen)


Filmen är två filmer i ett. Det är både en dokumentär och en äventyrlig saga. Filmaren Ester Martin Bergsmak och författaren Eli Levén badar hemma hos varandra i den dokumentära delen. Parallellt får vi kliva in i pojktantens värld, en sagovärld, som handlar om en person mellan kön.
Genom olika stadier får pojktanten möta både faror och vänner, monster, åtrå, begär och vänskap.


Sagan kommer vara en blandning av verklighet och fiktion, och det är alltså till denna sagodel om pojktanten som vi nu söker skådespelare till pojktantens olika livsstadier samt flera biroller.


Filmen utvecklas ständigt och vi vill att den ska utvecklas klart när vi tillsätter skådespelare, därför är beskrivningarna väldigt kort och enkla.
Åldern är det viktigaste och nedan beskrivs vad karaktärerna utstrålar, det spelar ingen roll vad du är eller ser ut.


Vi vill att så många olika personer som möjligt söker rollerna. Med olika utseende, kroppsstorlekar och bakgrunder så tveka inte att höra av dig!


POJKTANTEN
1. Bebis, 0-1,5 år. Alla kön. Alla hud och hårfärger (Statist)
2. Barn. 4-8 år. Alla kön. Alla hud och hårfärger. (statist)
3. Flicka. 9-11 år. Androgyn pojke eller flicka. (skådespelare)
4. Androgyn person. ca 15 år. Långt rött eller brunt hår.
5. Feminin person. 18-20 år. Kille eller tjej
6. Androgyn person. 18-22 år. Brunt eller rödbrunt hår
7. Androgyn tjej. med pojkaktig frisyr
8. Kille. 20-24 år


SACHA/MIKA
Även bikaraktärerna förekommer i olika skepnader.
1. Barn, pojkaktig flicka. 9-11 år. Långt hår, gärna lockigt
2. Androgyn person. 18-20 år. (Gärna danserfarenhet)
3. Androgyn person. 18-22 år. (Gärna danserfarenhet)
4. Tjej. 18-24 år. Självsäker, långt hår
5. Kille. 20-24 år. Snällt, naivt utseende


ÖVRIGA ROLLER
Nataya äldre kvinna. Kvinna 45-70 år.
Cindy. Dragqueen. Kille ca 25-35 år. Barsk och lite dryg.
Jägaren. Man 35-55 år. Kraftig, skägg, lång. Behöver inte vara direkt musklig men kraftig.
Bea & Malika. Kvinnor 30-60 år.En femme och en kraftig butch,
Kille 1 & 2. Båda ca 25 år. 1: bakåtslickat hår, charmig. "svärmorsdröm". 2: rakat huvud med hårt utseende.
Camille. Kvinna ca. 30-45 år. Blond, frisk, långt hår, vit.
Frida & Nora. Kvinnor ca 60-100 år för sexscen. Alla utseenden,
Sagotantsröst. Kvinna 40 - 100 år som ska läsa in voice over. Gärna sagolik röst.


STATISTER
Androgyna personer för en masscen gående på en gata.



ANSÖKAN:
Ange följande i ansökan:
1. Vilken roll du söker
2. En kort bakgrundsbeskrivning av dig och vad du gjort tidigare.
3. Vilken längd, klädstorlek och skostorlek du har.
4. Bifoga en bild på dig själv.


Maila din ansökan innan 1 Mars till:
pojktanten@gmail.com


Ser fram emot din ansökan!

Av J Von Apa - 20 februari 2010 10:39

När jag såg på nyheterna igår så sade en vis man att om man ska ut på vägarna i sin bil så är det bäst att ha bra däck, varma kläder, en bogserlina, en termos med någonting varmt i och filtar. Jag tror han glömde att man bör ta med en  gameboy en gayboy, ett samurajsvärd ifall man blir tvungen att utföra en seppuku ifall du skulle fastna i en snödriva för alltid!

Är inte det här snacket om snökaos ett  återkommande problem som skrämmer slag på alla Caritor i vårt avlånga land? I vår blir det väll tal om tökaos och i sommar blir det antagligen ett jävla tjat om regnkaos... Om jag får säga det själv så är jag trött på svenskt väder och vindsnack. Kan vi inte snacka om något roligare som döden, blodförgiftning eller jordens undergång?

Av J Von Apa - 20 februari 2010 00:31

När en av mina katter sitter i mitt knä och njuter av att bli klappad så ligger han och knaprar på mina fingrar. Är det någon som känner igen det beteendet?

Av J Von Apa - 19 februari 2010 07:54

På lördag är jag bjuden på ett dop, ett barnkalas och ett vuxenkalas. Dessutom måste jag pressa in en delfinal av schlagern också. Jag tror knappast att jag hinner vara SÅ festlig... Gud vad ostigt att alla saker sker på en gång!

Av J Von Apa - 18 februari 2010 22:43

Tur att den här jycken inte spelar WOW. Då skulle det nog bara bli köttfärssås kvar av dennes husse/matte!

Ingen har väll missat det omtalade world of warcraft mordet i media. Nu har iaf snubben som mördade den 28-åriga tjejen erkänt vad som skett. Han har (typ) sagt att hon hade stört honom när han skulle sova. Det tycker iaf jag är en rätt ok grund för mord.

Av J Von Apa - 18 februari 2010 22:30

Där fick'n så han teg!

Ovido - Quiz & Flashcards