vonapa

Alla inlägg under februari 2010

Av J Von Apa - 15 februari 2010 22:48

Tänk om man bara skulle skriva harmlösa och tråkiga inlägg... Jag är iaf på god väg med mina katthistorier! Jag kan även berätta att mötet gick fort idag. En kollega bjöd på tårta och när jag slukat en bit kom jag på att det var gelatin på skiten. Fan också! Så jääävla iddi man är! Jag blev faktiskt rätt illamående efteråt och blev det nu igen när jag tänker på det! Jag känner mig faktiskt rätt bortgjord (och det delar jag med mig utav.)

Det hände faktiskt en gång tidigare när jag var i Oslo och åt av den gudomliga bröllopstårtan som tante Kari hade bakat. På den var det också gelatin. Jävla gelatinhelvete som sabbar min kost och mina etiska värderingar!


"Det vanligaste förekommande gelatinet, som oftast används inom livsmedelsindustrin, är tillverkat av svinsvål, men även gelatin av nöt är vanligt förekommande. Råvaran härstammar från slaktbiprodukter från djur som vid veterinärkontroll godkänts som människoföda."


Tänk på det nästa gång du ska vräka i dig ditt lördagsgodis framför Let's dance!


Jag ska sätta ett datum för mig själv, som ett nyårslöfte att sluta med all form av osäkert godis och varje gång jag, min glupsla frossare ser ett bakverk framför mig så ska jag tänka till!  Dessutom ska jag sluta med ost som innehåller löpe...

En fråga som jag har ställt förut: Finns det vegansk ost som smälter?


Go' natt!

Av J Von Apa - 15 februari 2010 15:55

Det roligaste och mest bisarra hände idag när jag skulle handla mellan jobbet och mötet som jag ska på snart. Fort svängde jag in på kvarnen för att inköpa lite föda då jag får syn på en nunna som har hela sin kundvagn fylld med chips, ostbågar och coca cola! Misstar jag mig när jag säger att frosseri är en dödssynd?

 

Av J Von Apa - 14 februari 2010 18:28

Mina töntiga katter är så tråkiga! De bara sover och sover som två små puckon.

Den ena ligger på min säng (och har gjort det i snart tre timmar) och den andra ligger bakom gardinen, under sängen vid elementet.

Så små & korkade.

Nu ska jag steka potatis och glo på TV.

 

Av J Von Apa - 14 februari 2010 14:03

En bild säger mer än tusen ord...

     

Av J Von Apa - 14 februari 2010 13:50

Nu har mamma och syster varit här med mitt täcke som jag lånade ut och så hade de med sig två påsar kattsand också! Jag bjöd på kaffe och kände mig lite halvseg. Gårdagen var nice. Schlager och öl och sen åkte jag & Dennis ner på stan och satte oss på Firman. Vi hade stämt träff med Mattias och han hade med sig Dena som vi titta på. Hon & Mattias har tydligen blivit vänner så vi tänkte att vi skulle hänga lite med dom. Jag har inte pratat ordentligt med henne sen oktober då hon dissade mig och sin syster för något extremt hemligt och igår, äntligen sa hon vad hon hade gjort och det var precis det jag trodde hon hade gjort den kvällen. Hon hade bakat pepparkakor med Marcus...

Varför ljuga om det? Båda dom hade ljugit om det och det var rätt fittigt men glömt.

Jag köpte iaf en asgod körsbärsdrink och sen blev jag sur och full och ville åka hem. Jag lät mitt fönster stå öppet ifall jag skulle missa att Dennis skulle ringa.

När jag vaknade låg han där och på min telefon hade jag 5 missade samtal. Bra att jag lät fönstret stå öppet så att han med sina långben kunde kliva in. Haha, vilken syn!

   

Av J Von Apa - 13 februari 2010 22:56

Samtal en lördagkväll mellan två snubbar


Dennis: Jag minns när jag började spela world of warcraft. Så pinsamt att jag inte blev mer än level 29 på minst tre månader! Jag visste inte ens att man kunde få mount på level 20. SÅ JÄVLA PINSAMT!


Vonapa: Samma här! Jag blev typ level 24 på ett halvår utan mount. Jävla noobs!

Av J Von Apa - 13 februari 2010 21:24

Jag hade iaf 50% rätt! De låtar jag röstade på var Paulines och den andra brudens, hon med gigantiska näsborrar och ett dansnummer som hämtat från Madonnas Vouge. Nåväl, den där schlagern gör mig alltid missnöjd. Vilken tur att jag inte är en schlagerbög året om... Håller iaf tummarna på Pauline & Salem än så länge!

Av J Von Apa - 13 februari 2010 21:08

Manboy? Är det ett skämt? Iof glömde jag alla barn och bögar med extremt dålig musiksmak... Ja ok, jag hade fel i min profetia men PLZ!

Jag kan verkligen se framför mig alla fjollbögar (jag inräknad tyvärr nog) stå och fjolldansa till den låten på alla gaydiscon runt om i Sverige och känslan känns mest vidrig!

Ovido - Quiz & Flashcards