vonapa

Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

30 hjärtkompressioner

Av J Von Apa - 7 januari 2009 16:35

SÅ! Nu hemkommen efter en dags planeringsdag. Dagen inleddes med hjärt & lungräddning, så nu vet jag hur man räddar liv på både vuxna och barn! Hehe. Under min utbildning så var metoderna helt olik det vi fick lära oss idag. 5 inblås, 30 hjärtkompressioner och sen 2 inblås, 30 kompressioner, 2 inblås 30 kompressioner osv. Det är det rätta så tro inget annat du har lärt dig! Vi fick öva på varandra och på dockor. Det var väldigt kul och intressant, men jag var inte så jäkla pigg så hälften har väll försvunnit :/

Eftermiddagen var mest seg, eftersom vi inte hade så mycket att planera... Vi skrev ut lappar, lite observationsarbete och dammade hyllor.

Nu hemma astrött! Jag får INTE lägga mig på soffan, för då somnar jag väll och vaknar vid 23. Jag får försöka hålla mig vaken.

Jag känner mig dessutom lite nojig eftersom det luktar rök! inte inne i lägenheten, men uta på gården. Det kanske är någon som bränner löv, för det luktar inte direkt brandrök, men det är mardrömmen att det ska brinna i min lägenhet!

Nu ska jag försöka hålla mig vaken till 22, sen ska jag zzz gott!



Angående min nya presbild, besök www.taaz.com för mer & rolig info! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards