vonapa

Alla inlägg under april 2009

Av J Von Apa - 29 april 2009 06:07

Idag åker min kompis Joachim till Shanghai. Jag är glad om jag tar mig till Österbybruk...

Av J Von Apa - 29 april 2009 05:47

Onsdagar är vår utedag vilket betyder att om vädret tillåter så är vi ute med barnen på FM. Det ska bli ett sant nöje att slippa plocka ihop puzzel, klossar, allt tjat om att städa, om att inte måla hela facet med blå färg eller i panik skrika "NEJ" då barnen böjer sig över trappräcket och så här nära --->. hålla på att ramla över kanten och landa på näsan. Jag ber om sol och värme!

Av J Von Apa - 28 april 2009 18:09

Inom Montessoripedagogiken och dess material så får man söka mycket av matrerialen själv. Med material menar jag övningar som barnen jobbar med under dagens pass. Man kan fynda mycket på loppis, som med gårdagens kap av plånböcker och när man exempelvis ska göra ordberikande kort så får man själv skriva ut bilder, klippa till i rätt storlek, färgkoda och laminera. En sak som jag har upptäckt är när det gäller kort föreställande fiskar så är det nästan omöjligt att hitta en fiskbild utav en levande fisk. Antingen är de uppstyckade, eller så får man bilder av fiskpanetter eller nån fisk som något stolt svål fiskat upp intill någon sjö. Stackars fiskar som inte är mycket värda i vår värld...

Av J Von Apa - 28 april 2009 17:57

Mördarsnigel

Av J Von Apa - 28 april 2009 17:48

Usch vilken jobbig dag det har varit. Jag känner mig som stans största tjatkärring! Jag blir dessutom överöst av post från röda korset eftersom jag skrev att jag ville bli medlem gratis när jag gick en hjärt&lungräddningskurs. Mina grannar måste tro att jag har ett hjärta av guld då all post läggs på fönsterbrädan i entrén då vi inte har brevinkast på våra dörrar och därmed synliggörs alla brev för alla som bor i huset. Man får se både ett och annat. Gamlingen högst upp prenumererar på Kalle anka & co och andra grannar får brev från inkasso. Jag får bara räkningar (och dom där jävla röda korset breven.) Ibland har jag fått vykort från Gambia och Cuba och då känner jag mig lite glad eftersom mina grannar då ser att jag har beresta vänner. Jag tror nog att de sneglat. Vem skulle INTE snegla på öppen post (utom jag då...)


Idag blir det mackor till middag. Palla laga något avancerat.

Av J Von Apa - 28 april 2009 13:37

Vad är twittla? Jag borde känna till det, men jag är så farfarsaktig!

Av J Von Apa - 28 april 2009 13:32

Usch, jag är rädd för pollen och ryggskott, men inte längre efter den här notisen ur Metro. Varnar för starka bilder...


http://www.metro.se/2009/04/28/99710/varldens-storsta-tumor-satt-pa-35arig/

Av J Von Apa - 28 april 2009 07:55

Äsch, jag börjar mitt sundare liv idag istället!

*Stoppar in en snus och dricker ett glas vatten till frukost*

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards