vonapa

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Det är jag som är Blechen

Av J Von Apa - 17 oktober 2009 19:22

Jag läste min kompis Ylvas dagbok och hon har verkligen fångat vår tonårstid!


"tyska dagar franska nätter güllene duschar. du bjöd på glasnudlar med linser och ketchup, säger eli. du åt bara gröt hela tiden. vilken gröt. havregrynsgröt med lingon. svart kaffe i micron och jojo hade bara två skivor: nico nico och så en lånad med siouxie and the banshees. vi låg i fåtöljerna och hoppades att din pappa inte skulle komma hem. vi såg "en kvinna tar befälet" kl 2 på eftermiddagen. de frågade henne vad hon hette och hon sa "nilsson. nilsson men inte så länge till för jag är så förfärligt giftaslysten". vi var giftaslystna i åratal efter det. rymdfesten som jag tolkade som allt som finns i rymden och klädde ut mig till kaninpojken i gummo. tittade på gummo i stort sätt varje dag och de som tog sig ändå till sunnersta fick också se men det var bara blech som stod ut. jag gick aldrig till repanfesterna. lepranfesterna. vi talade oss till en vansinnig värld. i verkligeheten gjorde vi vanliga saker.


man kan säga att vi gick i skolan, satt på kaféer, åt mat hons varandras mammor, skunkade, drack öl och drinkar på nån synthklubb ibland om vi lyckades ta oss in, hade matteprov och inlämning av akvarelluppgifter.


men man kan också säga vikberättelser, allas vår mama amal, låtsasgipsade händer, rosa snowjoggers, setarehs basröst, vattentäta freestyles, mellanstadiefest, friday I´m in love på willams jukebox, fullt med äpplen i äppelknyckarbyxorna, tisdagsutklädnad, horfilmerna i annas vattensäng, blechen som ständig bordellmamma och anna som mustschprydd och brysk betalande.


eli pratade i en halvtimme minst med min mamma innan jag fick luren. jag sprang alltid till bussen, kunde inte låta bli även inom subkulturen, dansade i rosa kjol och vitt linne bland alla gother, önskade bara men without hats hela tiden. försökte önska michael utan framgång. dansade framför den enorma spegeln, alla gjorde så, det var det coola sättet."


(Det är jag som är Blechen)

 
 
Ingen bild

sofie

18 oktober 2009 01:23

Du glömde Genomfarten, Ungdomens hus och Engelska parken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards