vonapa

Alla inlägg under april 2010

Av J Von Apa - 7 april 2010 16:14

Fått min deklaration! Jag har inte öppnat den ännu...


*Öppnar*


Ja, jag fick betala igen, men inte alls lika mkt som sist
(Blott 2040 spänn)

Nu vill jag INTE höra något om någons skatter på ett tag...

 

Av J Von Apa - 6 april 2010 21:35


Anna Maria Espinosa medverkade även i årets melodifestival, men gick ju inte vidare till finalen. Personligen tycker jag att hon har en speciell röst. En artist värd att kolla upp! Nedan är hennes bidrag från melodifestivalen 2010

(Och jag som lovade att sluta skriva om schlagern när den äntligen tog slut)


Av J Von Apa - 6 april 2010 19:08

Jag är kattvakt åt Emilias katt Elis. Jag gick in och matade honom och tyckte så synd om kissen då han var tvungen att vara ensam hela dagen så jag tänkte att jag skulle ta in honom till mig. Nu har jag introducerat katterna för varandra. Jag lät dom först träffas ute och när jag öppnade Emmis dörr så kutade min katt helt oblygt in och började käka ur Elis skål. De nosade på varandra och min kisse försökte spela tuff och fräste lite men de verkar mest vara nyfikna på varandra. Nu är Elis inne hos mig. Han inspekterar hela min lägenhet med lillkatten tätt följd i hälarna. Kishmish visar var skåpet ska stå med töntiga viftningar med tassen framför nosen på Elis och småfräs & morr då & då, men innerst inne tror jag han är väldigt betuttad. 

     

  Elis & Kishmish

Av J Von Apa - 6 april 2010 13:37

Solsken, vårjacka, nässelfjärilar, rykten om blåsippor och doften av upptinat hundskit *Gilla*

(Hundskiten kan vi skippa, men är inte det ett starkt vårtecken så säg?)

Av J Von Apa - 5 april 2010 18:25

Och vad i helvete ska ett myggbett på mitt ben betyda? Det kan väll inte va' ett myggbett? Det ser ut som ett, kliar som ett men jag har jävligt svårt att tro att myggorna har börjat jiddra redan! Det kanske är:


1. Loppa

2. Eksem

3. Cancer

4. Svinkoppa

5. Bältros

6. Pesten

 Gud vad jag känner mig irriterad. Jag har haft så jävla många dagar på mig att storstäda och göra fint... Har jag gjort något? Inte ett skit! Jag ska fan ta och fixa iordning lite nu... Man kan ju få angst för mindre!

Av J Von Apa - 5 april 2010 18:15

Jag är verkligen stalkad av min katt. Den förföljer mig vart jag än går med sitt pipjam. GAAH! Så går han omkring på tangentbordet. Man vill typ slänga honom i väggen... Så när jag ligger på soffan och glor på teven så pressar han upp sitt anus i mitt anlete. WTF! KAn man inte få lite lugn och ro? Jag trodde att katter ville gå ut och leka, men NEEEEEEEEJ då! Jag har dessutom fått en tredje katt på halsen, men bara i 4 dagar. Ska mata & vattna Elis (Emmis katt).


En sak som är så förbannat jävla ovärt är att jag har i princip legat på soffan hela dagen. Har man lust att ta cykeln på en tur i det här fittvädret? - Inte direkt!

Av J Von Apa - 5 april 2010 10:54

Ok... Vad i helvete är det frågan om!?! Jag skulle titta ut, njuta av vårens solsken och vad i helvete får jag se? SNÖ!!! SNÖ! SNÖ! SNÖ! Jag vill fan inte bo kvar i det här skitlandet!!! Är så trött på Svenska vädret så att jag vill spränga moder Svea i luften! Bäst för henne att ge mig (och resten av Sverige) strålande sol imorgon, för jag ska fan cykla till jobbi och i snöslask har jag fan ingen lust att cykla i...

Av J Von Apa - 4 april 2010 19:10

Släktlunchen var mkt trivsam även om jag (som vanligt) fick förklara varför jag inte äter kött walla walla. Jag blev lite trött av rödvin men annars var det trevligt!

Jag är sugen på I-phone och alla roliga applikationer. En rolig var föråldringsapplikationen. Så här kommer iag jag se ut om 5 år...

 

Ovido - Quiz & Flashcards