vonapa

Alla inlägg under april 2010

Av J Von Apa - 8 april 2010 23:19

En intressant omröstning för er andra bloggare är nu färdigställd...

  

Av J Von Apa - 8 april 2010 21:43

Just ja! Jag glömde berätta att det blir tillökning i familjen! Den här gången talar jag inte om ett till husdjur. Jag talar om ett litet människobarn! Mer kan jag tyvärr inte förtälja då jag är rädd för att bryta någon form av tystnadsplikt, men jag lovar att skvallra om du frågar... Är så jävla glad att det kommer ett litet pyre från dessa personer!

  Så stor är bébé.

Av J Von Apa - 8 april 2010 21:19

  Idag har jag varit på ett strålande humör!  

Trallade och tyckte om alla barnen och medarbetare extra mycket! Fredagen nalkas! jag unnade mig även en klippning. Jag gillade min gamla frisyr (när den var ny) och min nya frisör på hair design föreslog en asymmetrisk frisyr som är så himla inne nu (?)

Jag nappade iaf på det och hon började raka, klippa, skära och föna skiten ur mitt hår. Slutresultatet blev faktiskt bra! Så bra att jag bokade ett återbesök om en månad. Dessutom var hon irani vilket alltid är ett plus i kanten!

Cyklade sedan hem i mysigt duggregn åter trallandes på glada melodier. Väl hemma satte jag mig bekvämt ner för att kolla hur många besökare jag fått. Snart uppe i personligt rekord vilket jag inte begriper. Vad var det  jag skrev som var så fantastiskt den här gången? Sätter mig iaf ner och trycker på Firefoxsymbolen... Nada! Bara dött! Väntade en timme samtidigt som jag lassade in tvätt i maskinen, lagade middag, tittade på hyperaktiva katter och finalen av halv 8 hos mig för att sedan återvända till datorn. Inget! Helt jävla dött. Ringde mamma efter tre timmars panik! Drog ut sladdar till modem, startade om datorn 3 gånger och märkte hur mitt tidigare glada humör sakta men säkert förändrades till ilska och frustration. Jag börjar tro att jag är beroende!

Så såg jag en liten iddisladd ligga där och skräpa. Den satt fast i uttaget, men kuken hade ingen fitta/rövhål (ursäkta min franska). Mina små satkatter hade dragit ut sladden från väggen till modemet. Ska jag ta det som en pik? Nåväl, nu börjar jag bli lite gladare när dumburken åter fungerar.

Ny frilla, kort arbetsdag imorgon + sovmorgon och sedan en fullspäckad efter middag med Berit, spelning på ÖG/KB och fler alternativ om jag så önskar är faktiskt jävligt halal!

 

Se så ung jag ser ut i min tjocka kaluffs och acne som hämtad från 1996!

Av J Von Apa - 8 april 2010 07:09

Oj! Redan klockan sju har jag 37 besökare! Måste va' rekord för min del! Kenza; Se upp, för här kommer jag! SWISH!

Nu måste jag swisha vidare för jag börjar om 20 minuter och har inte ens klätt mig! SHIT! Hinner jag cykla 3,5 km på 15 minuter? (ja, för jag är ju så atletisk)

Jag har faktiskt hittat den bästa vägen till jobbet med nästan bara nedförsbacke!

Blabla. Nu måste jag gi...

Av J Von Apa - 7 april 2010 23:01

De danska ölgubbarna tycker att det är förskräckligt att de bara får dricka sex öl under arbetstid (fast då endast under deras lunchrast) och har därför gått ut i strejk!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det där. Det är ju förskräckligt att de inte får dricka MER!

Ingen har väll mått dåligt av att supa lite på jobbet (?)

Av J Von Apa - 7 april 2010 21:50

Programmet halv 8 hos mig har jag hyllat förut! Nu vill jag åter prisa detta program! Kvällens höjdpunkt är fan klockan halv 8 då jag stålsätter mig i soffan och njuter av alla knasiga människor som gör en trerätters middag och bjuder tre okända personer till sitt hem (och en jävla massa TV-tittare.) Veckans avsnitt har temat kändis med bl a Monica Dominique, Alexandra Pascalidou, något alkosvål och den vrålheta   Adam Tensta   Jag måste erkänna att jag blev en smula betuttad i karln! Han är inte bara vegetarian, han är även nykterist och drogmotståndare (precis som jag.)

Mitt hjärta skulle brista om Aleksandra som är värdinna imorgon skulle bjuda på fisk och Adam skulle äta av den. Jag känner många vegetarianer som tycker att fisk (och i vissa fall fågel) är ett vegetarisk alternativ.

-Hej, jag är vegetarian! Får jag lov att bjuda på lite nuggets?

Klassiker: Jaha, är du vegetarian? MEN DU ÄTER FISK!!!

"Men brunsås räknas ju inte. Det är ju bara buljong"


Å DE ÄE JU SÅ GOTT!!!


Nåväl, ADAM! OM DU LÄSER DETTA; FÅR JAG CHANS PÅ DIG?

 

Av J Von Apa - 7 april 2010 21:12

Det roligaste/läskigaste hände just. Lillkissen var nyss ute på rövartåg och efter ett tag ville jag ha in honom igen eftersom jag såg en stor katt sitta utanför gloendes in genom fönstret. Jag vet ju att katter som inte känner varandra ofta ryker ihop, så jag tog på mig mina vita tygskor och gick fort ut på kattjakt!

Uppenbarligen var han i fara då grannens ättriga yorkshireterrier skällde som en löpsk gammal hynda och en skata satt i tallen och skrattade som dom brukar göra när dom ser en katta. Då hörde jag hans pipjam. Han hade hoppat upp i en tall och var säkert livrädd! Jag kom inte in på grannens tomt genom staketet och nådde inte upp då han satt en bit upp i tallen så jag fick gå runt och knacka på. En gammal kärring tittade ut genom en glugg och jag förklarade vad som hade hänt. Jag kände mig som en ligist när och genom sina feta brillor synade mig från topp till tå. Jag sa vänligt att jag var hennes granne och att min katt satt i hennes tall.

-JAG HAR INGEN TALL!

-Nä det var kanske ett annat träd. Jag tittade inte så noga

-Vänta!

Efter en liten stund kom det en übertrevlig man, kanske 30 år yngre än vad hon var. Hennes son? kanske hennes master? Allt kändes rätt perverst på ett när lammen tystnar sätt. Jag berättade åter igen om vad som hade skett. Han bad mig vänligt komma in och jag fick gå igenom deras hus som stank inrökt piptobak, stekos och svensonåldring och när jag väl kom ut på deras tomt märkte jag att kissi satt på andra sidan staketet (fel hus.)

Jag tackade och mannen frågade om jag behövde en ficklampa (nej tack). Jag fick iaf tag på Kishmish då han helt obehindrat hoppat ner från trädet och i glada skutt kom emot mig. Snabbt tackade jag igen och skyndade mig hemåt med en rädd och ålande katt med sylvassa klor sprattlandes i min famn. När jag var ca fem meter från huset så kläcker gubben ur sig: "man får faktiskt inte ha katter lösa här" och smällde han igen dörren. Jävla svennefasoner säger jag bara. Nu har Kishmish iaf utegångsförbud nån dag för att han skrämde farfar på det där viset.

Av J Von Apa - 7 april 2010 16:51

Det är alltid svårare att få barn att bajsa på pottan än att kissa i den. Tydligen är det så med vissa katter också. Jag syftar på Emmis katt Elis (min nya inneboende till lördag.) Nu har jag plockat upp tre små högar. Det värsta är att han har gömt dom så väl! En under lilla handduken som låg under kattlådan, en i hörnet i badrummet och en bakom min fåtölj i sovrummet. Det är iof tusen gånger mer tacksamt att han lägger en kabel på golvet än att han pissar ner hela min säng/soffa.

Småkissarna har verkat komma bra överens med varandra iaf, även om Kishmish brummar om Elis kommer för nära, men de båda levde iaf när jag kom hem! Jag var lite orolig att Elis hade löpt amok och striplat lillpuffen i tusen bitar under tiden som jag joddlade, men båda verkade vara vid gott mod! Snart kommer de säkert att lapa varandra i röven!


Nu ska jag bara ligga på soffan och vara mätt! Åt veg-burgare med bladspenat, tomat, mozzarella och en jävligt god coleslaw. Jag har fan ätit coleslaw 3 dagar i rad. Det är min nya drog tror jag!

Ovido - Quiz & Flashcards