vonapa

Alla inlägg under september 2009

Av J Von Apa - 15 september 2009 12:39

Alla minns väl klassikern "Dirty dancing". Den där snuskiga filmen som var pinsam att titta på med sina föräldrar och en av mina favoriter "Ghost". Nu har iaf en stor filmstjärna och ikon gått ur tiden, allas vår Patrick Swayze. Han somnade stilla in i sällskap av sin familj efter en kamp mot cancer. RIP Patrick! Gråter

 

 

http://www.metro.se/se/article/tt/2009/09/15/usaswayze/

 

Född: 18 augusti 1952 i Houston, Texas

Familj: Hustrun Lisa Niemi

Filmroller, i urval: "Outsiders" (1983), "Nord och syd" (1985-86; tv). "Youngblood" (1986), "Dirty dancing" (1987), "Dirty fighting" (1989), "Road house" (1989), "Ghost" (1990), "Point break" (1991), "Glädjens stad" (1992), "High heels" (1995), "Black dog" (1998), "Donnie Darko" (2001), "Dirty dancing 2" (2004), "The beast" (2009; tv)

 

 

Av J Von Apa - 15 september 2009 07:41

Usch jag drömde att jag bodde på ett äldreboende. Maten var asvidrig och man fick ligga på sitt rum i sin säng och stirra på TV eller lyssna på radio i en sjukhuslik miljö med olika larmknappar, sladdar som stack fram ur väggen och de billigaste möblerna med starka lampor med vitt sken (och den där gamla, unkna lukten). När man låg där i sin bädd så fick man absolut inte sova för då kom någon sköterska och ruskade på en så att man vaknade. Det enda man väntade på var frukosten, lunchen och middagen. Det var ungefär som det är på äldreboendena. Iaf det jag jobbade på för några somrar sedan. Jag skulle kunna tänka mig att jobba på äldreboende om man hade mer tid för de äldre och bemötte dom med den respekt de förtjänar. Jag vet att på det stället där jag arbetade så fanns det en vidrig sköterska som var oerhört otrevlig mot både de äldre och sommarjobbarna. Hon kunde skrika åt de äldre när de inte gjorde de saker som hon beordrade dom att göra. Såna människor har ingenting att göra inom arbete med människor! Släng ner dom i någon gammal gruva och låt dom bryta kol.

Av J Von Apa - 14 september 2009 20:13

Fan vad jag ska finbädda min säng! Så skönt att sova i nya lakan (helt oanvända) samt nytvättade påslakan & örngott med en doft av äppelblom! Jag kommer att sova som en dvärg!

Av J Von Apa - 14 september 2009 16:02

Hembesöket gick bra. Det blev en del svengelska då jag tror att pappan förstod mer än han erkände. Det finns alltid en rädsla att tala ett främmande språk. En rädsla att göra bort sig grammatiskt eller att man inte finner orden. Jag är iaf det! Han verkade oerhört trevlig och stilig ung karl var han dessutom! Fler snygga farsor!

Av J Von Apa - 14 september 2009 14:01

Usch för den här måndagen säger jag bara... Kan det inte bli helg???

Alla papper är iordningställda och jag ska snart åka iväg på det där förbaskade hembesöket. Sen bär det av hemåt. Snabb middag och tbx till jobbet för att sedan åka hem igen. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: fy fan för jämna måndagar!

...

Av J Von Apa - 14 september 2009 07:54

Av J Von Apa - 13 september 2009 22:39

ÄÄÄ EEEE !!!

Jag såg den fetaste jävla tusenfotingen springandes längst mitt golv. Typ tropisk size! jag kutade upp och tog tag i någonting att plocka upp den med. Närmaste föremål att plocka upp monstret med var min skjorta och i ett knyte gick jag till toaletten för att spola ner ohyran men inget ramlade ner! Jag vände utoin på skjortjäveln. Ingenting! Fy fan! Nu kommer den säkert lägga tusentals ägg (i mitt öra när jag sover). Har kollat överallt men den är gone! Buuhuuu!

Av J Von Apa - 13 september 2009 21:19

Jag förstår verkligen inte den stora fascinationen av Mikael Persbrandt. Jag tycker att Per Moberg är tusen gånger hetare och en mycket bättre skådis OCH dessutom en bad guy och en fantastisk kock!



   

Ovido - Quiz & Flashcards