vonapa

Alla inlägg under oktober 2009

Av J Von Apa - 27 oktober 2009 22:09

Åh nu är jag äntligen hemma efter en härlig shoppingrunda med två av mina systrar och mamma. Det blev en del storhandling av råvaror men även kläder... En skjorta, Park Lane som jag köpte på Joy, ett par byxor med märket Blueprint som jag inhandlade på MQ och en jättefin kavaj som jag fyndade på H&M. Sen bjöd jag mamma och syster på italiensk mat. Sizzel åt pizza och jag och mamma tog en varsin pasta medan Sandra åt en lasagne. Syster Sizzel  visade upp sitt operationsärr då hon har plockat ut ngt som påminner om en BIB-anordning. Med "BIB-anordning" menar jag en slags kran som man kan tappa henne på blod med, liksom en BIB (Bag in box) fast i det fallet så är det ju vin. Den har hon haft fastopererad vid bröstet då hon har varit tvungen att ta så mycket prover p.ga hennes sjukdom, men nu är den borta!


Jag kände/känner mig helt övertrött men glad! Vad skönt det känns med en proppfylld kyl och frys. jag hoppas att alla matvaror följde med den här gången och extra viktigt är ju mitt älskade smör som jag absolut inte glömde bort den här gången! Det ska jag trycka i mig för att bättra på hullet! Naturligtvis inhandlades även tonvis av godis och ostbågar Tungan uteTungan uteTungan ute


       

Av J Von Apa - 27 oktober 2009 13:34

Irritationsnivån stiger...

Jag har en kalufs som påminner om en felpermanentad och nyvaken tants "frisyr". Dessutom måste jag jobba själv efter 16 plus att jag stänger och måste ner på stan för att köpa tråkigheter som tandborste, disktrasor och annat kraffs. Dessutom har Linda ingen barnvakt så hon kan inte följa med till Oslo Rynkar på näsan

Jag räknar ner dagarna till helgen. Det kommer att bli oerhört kul och skönt med en mini-weekend! Jag måste dock inhandla kavaj/blazer och en fin skjorta samt en bröllopspresent. Kanske ska jag börja köpa julklappar också så att jag inte står där med skägget i brevlådan dan före dopparedan...

Av J Von Apa - 27 oktober 2009 07:55

Nu ska jag och örat iväg till jobbet. Jag känner mig verkligen inte pepp men den här jobbveckan blir kort då jag var sjukskriven igår och så har jag tagit ut komp på fredag och semester på måndag. Vi får se hur min lön ser ut nästa månad men den blir nog inte så påverkad då jag inte får några kvartalsräkningar som jag fick den här månaden. Restskatten är betald och internet också! Hemma igen vid 18.

Min nya last: Ananasjuice Tungan ute

Av J Von Apa - 26 oktober 2009 21:00

Nu verkar det som att jag hyser agg mot pensionärer men ack nej! Det gör jag absolut inte, men jag är glad att tiderna förändras. Jag tror absolut inte att alla äldre har samma synsätt som de här herrarna har...

  


 



 

Av J Von Apa - 26 oktober 2009 20:41

Jag köpte ett paket smör, men det paketet är HELT borta... Det är inte första gången någonting sådant inträffat mig...

Av J Von Apa - 26 oktober 2009 12:55

Nu har jag och mitt öra gått en uppfriskande höstpromenad till Eriksberg för handling, tankning av busskort och uttag av kontanter. Det är rätt fint där ute och när man mitt på dagen går ut (vilket man/jag aldrig brukar göra) så får man se alla människor som inte jobbar! Folket som fösvinner efter arbetsdagen. Mycket pensionärer och rätt mycket ungdomar också, men i regel pensionärer som går mysiga promenader och handlar sin föda när det är som lugnast i affärerna. En sak som stör mig är när folk (i det här fallet två pensionärer) kallar icke levande ting för hon/han.

-Den där masten, har han nån funktion?

-Nej men jag har sett han förut.

VAD MENAS?

En annan sak som jag tror att vi alla gör lite i smyg är att kolla vad personen framför en lägger upp för mat på rullbandet när den handlar. Det roligaste är när det är en pensionär som handlar. Två burkar kattmat, en påse torra kex, en apelsin och 2 påsar katrinplommon...

Av J Von Apa - 26 oktober 2009 10:46

Jag brukar aldrig kontakta sjukvården men idag har jag ringt vårdcentralen i Eriksberg eftersom Jag har ont i örat. Det känns som att någon har tryckt in en penna däri eller som att jag har en ömmande finne i örat.(Mer troligt)

Jag har inte sovit särskilt bra och har därför sjukanmält mig från jobbet. När jag talade med en sjuksköterska så berättade jag om mina symtom och hon sa att det kan vara en begynnande öroninflammation. Suck!

Så frågade hon efter mitt personnummer. På hennes skärm ploppade mitt namn då upp. Mitt efternamn är snarlikt en känd diktators. Vi låtsas att jag hetet Hiller i efternamn så sa sköterskan "Ja J Hitler, stämmer det". Hon lät lite skamsen när jag tillrättavisade henne...

Fan, nu kom jag på att jag skulle på kurs. Lära mig släcka bränder, rädda brinnande människor osv. Gud! dumma öra!!!

Av J Von Apa - 25 oktober 2009 21:37

  Min godispåse som jag fick i vinst efter tävlingen på relaxhelgen är nästan slut...

 




Ovido - Quiz & Flashcards