vonapa

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av J Von Apa - 7 juni 2009 22:11

Jag drack verkligen upp 1,5 liter apelsinjuice på mindre än 10 minuter... normalt beteende!

Av J Von Apa - 7 juni 2009 19:11

När videon hamnar på 2:51 så blir det RIKTIGT kul! Värt att se!

Av J Von Apa - 7 juni 2009 16:56

Jag fick nyss ett samtal angående mitt pensionssparande. Tjejen i andra luren satt och lästa innantill och jag fattar noll av fonder, portföljer.


"Sedan i april 2008 fram till i början av december 2008 då vi valde att åldersdiversifiera våra portföljer har vår ppm-portfölj gått 18 % bättre än världsaktieindex (MSCI World i USD utan återinvesterade utdelningar) och 8 % bättre än Premiesparfonden (AP7) som du som inte gör ett aktivt val automatiskt hamnar i"


JAG FATTAR VERKLIGEN NOLL!!!


Jag bad henne att återkomma... Någon som har tips eller råd? Hon berättade att jag förlorat rätt mycket iom lågkonjungturen osv. Jag har bara EN sak att säga: vadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadva
dvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadv
advadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvad
vadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadvadva
dvadvadvadvadvadvadvadvad

Av J Von Apa - 7 juni 2009 12:29

Nyss åt jag lunch. Thaisoppa! Det känns som att det brinner i öronen! 

Av J Von Apa - 7 juni 2009 11:31

Nu har jag varit till valurnan. Det första jag får se är två gubbsvål som i galopp kommer imot mig med valsedlar i högsta hugg. Jag blev rädd men stod stilla leende. Ena gubben slängde fram en lapp (han var från moderaterna) och den andra var från KD. Jag trodde att man fick välja själv. Jag tror att de flesta har bestämt sig över hur de ska rösta. Dålig stil att komma och försöka lura oskyldiga små pojkar som jag att rösta "fel". Jag har helt andra filosofier kring hur Europa bör styras... Jag tog några fler lappar och bestämde mig för att ta det som jag hade tänkt mig. På vägen hem igen träffade jag Tina. Hon hade röstat på samma parti som jag. Det kändes bra!

Av J Von Apa - 7 juni 2009 11:01

Idag ska alla som kan gå och rösta! Om du har rösträtt och kan gå så SKA du göra det! Det är din skyldighet! Om du inte går och röstar fast du kan så vill jag INTE höra något klag över hur EU sköter sig. Jag drömde iaf att jag var och röstade. Jag blandade ihop folks kuvert och hittade inte min kandidat... Jag tror jag vet vem jag ska rösta på. Kom gärna med gissningar!

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards