vonapa

Alla inlägg den 27 juni 2009

Av J Von Apa - 27 juni 2009 13:08

Gårdagen var helt fantastisk om man bortser från jobbfredag. Det var iof inte så ansträngande eftersom jag slapp skruva ihop hyllorna som jag fasade över. Tanterna tog det. Gud vilken gentleman jag är! Efter jobbet drog jag ner på byn. Gick in på Uppsalabuss och klagade eftersom det krånglade med sms-biljetterna. Jag hade betalat för en biljett i torsdags men fick 3. I fredags fick jag fyra biljetter istället för en! Lite dyrt att paya 80 pix för en enkelresa till jobbet. Det korrigerade det och sen var det helg!


Träffade Razmig och vi gick och handlade öl på systemet. Drog förbi T-shirtstore och handlade en gullig kattröja! Sen parken och träff med roligt folk! Vädret är så himmelskt just nu! sol! sol! sol! I <3!!!

 Kvällen fortsatte med asäckliga strawberry daiquiri på hörnan. Det blev gamla goda Palle sen. Där vet man iaf vad man får! Goda sumpöl i en salig blandning av gamla vänner, gamla fyllon och gamla minnen! Johan var på besök från Malmö. Han är tydligen präst! Jag blev lite chockad. Han ser verkligen inte ut som en sådan, men det är kul att jag känner en livs levande präst! Han har sunda värderingar och är inte den stereotypa prästfarfarn. Sen blev det sallad från rosa pantern (recept nedan) och taxi hem! Undrar vad dagen har att vänta? Jag borde kanske fortsätta med flytten...

Av J Von Apa - 27 juni 2009 12:33

Om alla skulle tänka "men alla andra gör så"  och sen hänga på så skulle jorden garanterat bli en vackrare plats (eller?) Det där med att kött har man alltid ätit eller påstå att växter också lever tycker jag är ett oerhört dåligt argument till att äta gamla slaktade kadaver. Skulle du vilja att dina barn, din fru eller man eller varför inte dina kollegor skulle buntas ihop för att sedan skjutas, hängas upp i en krok och sen flås och styckas för att sedan bli uppätna? Det där med att viss mat smakar kött fast det är helt veganskt var ett sätt för alla köttfluktande människor att kanske fundera på att ändra sitt kostval. "Jag skulle aldrig kunna sluta äta kött - det är ju sååå himla gott med en grillad kotlett och ett glas rött!"Det finns ju "fruktianer" som bara äter växtdelar som inte skadar själva plantan, typ fallfrukt och blad som sedan växer ut. Det är lite väl humantänk.  

Av J Von Apa - 27 juni 2009 03:53

Köpte en sallad á 5 valfria ingridienser:


1: kronärtskocka

 2 röda linser

3: oliver

4: paprika

5: vit tiger

Av J Von Apa - 27 juni 2009 03:26

Jag fattar verkligen inte konceptet "kött är gott" Jag har verkligen inget sug efter kött/blod/fläsk! Jag har blivit mer & mer politiskt involverad i köttproduktionens fråga! Jag skulle aldrig käka en katt! Varför käka ett svin eller en ko? Vad är skillnaden mellan 40-talets koncentrationsläger á birkenau och ett slakteri via Scan? Att bunta ihop kreatur för masslagt till vår favör äcklar mig! Att man packar ihop levande kropppar för att mätta våra magar när det finns mat som både är billigare, gott och får dig att gå ned i vikt; (Förlorade 8 kg på 3 veckor.) Dessutom känner jag mig piggare och mitt skit stinker inte ruttet kadaver längre!!! Folks behov efter köttet förvånar mig!

Jag förespråkar naturligtvis ett sunt och friskt veg-liv


 PS. Det finns vegmat som smakar kött...


Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards