vonapa

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av J Von Apa - 1 juni 2009 23:43

Sjukt roligt klipp från MTV Movie Awards! Eminem får en änglaröv i ansiktet och blir asförbannad!

Av J Von Apa - 1 juni 2009 20:48

Att äta mer naturliga och nyttiga produkter gör en stor skillnad. Tidigare när jag åt mycket mer onyttigt (korv, backon, fläsk, ister, röv osv) så blev jag rätt fort hungrig efteråt. Nu var det nästan fyra timmar sedan jag åt och är fortfarande mätt. Falafel, med ris och tomatsås samt stekta champinjoner och broccoli. Mums på mackan!



Av J Von Apa - 1 juni 2009 16:27

Just ja! Jag skulle plocka upp mina byxor efter att jag duschade imorse och vad ligger under dom? En stor jävla husspindel! Välkomna tbx mina kära vänner! Om du inte har sett en husspindel IRL, så borde du kolla upp hur de ser ut! Den ligger nu i dammsugaren...

Av J Von Apa - 1 juni 2009 13:56

Idag börjar mitt vegetariska liv på allvar! Jag har gått till köket på jobbet och meddelat om det. Med en suck noterade kökspersonalen detta. På avdelningen där jag jobbar har vi nästan hälften av barnen som äter specialkost. Allt från gluten, laktos, halal m.m och borden fylls av olika karotter till de olika barnen och man måste ha stenkoll på att rätt barn får rätt mat.

Många verkar tycka att det är töntigt att äta vegetarisk mat "Klart pojken ska ha kött!" eller som min morbror sa när jag var veg förra svängen "Det är bara kaniner som äter grönsaker"


Anledningen till mitt val är tre. Miljö, hälsa och etik. Alla dessa anledningar ser jag som viktiga. Jag har ätit kött inna pga lathet (?) men nu ska det bli ändring på det.

Till lunch fick jag iaf ris med morotsstavar i sås. Det där liksom!

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards