vonapa

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av J Von Apa - 23 juli 2009 22:17

Av J Von Apa - 23 juli 2009 19:22

Jag kollar SERIÖST efter lägenhet och jobb i Malmö. Eller så seriöst kollar jag inte, men man kan väll drömma? Äsch, jag har det ju rätt bra som jag har det, men fan vad kul tid jag hade när jag bodde där nere!

Av J Von Apa - 23 juli 2009 15:37

BLÄ! Betalar räkningar och fan vad mkt det blir iom att internet betalas och den där förbannade krukan och lån. Det blir fattigt nästa månad med! Jag ska fan storhandla och sen unna mig lite pride, så får vi se vad jag har kvar sen...

Av J Von Apa - 23 juli 2009 14:39

Nyss hemkommen från utflykt till Sigtuna med pappa, lillebror och systerdöttrarna. Det var oerhört mysigt med fika längst Mälaren och sen god glass i gamla byn där.


"Sigtuna ligger vid Mälaren och grundades av Erik Segersäll runt år 980. Staden var sedan säte för den förste kristne kungen, Olof Skötkonung, som här lät slå de första svenska mynten. Sigtuna var en av de första städerna inom det medeltida Sveriges gränser och blomstrade som ett kungligt, kyrkligt och kommersiellt centrum fram till slutet på 1200-talet.

Sigtuna är numera ett mycket populärt turistmål och även ett mycket populärt ställe att bo på med närheten till huvudstaden (Stockholm), fjärde största staden (Uppsala) och Sveriges största internationella flygplats Arlanda som ligger i kommunen drygt 20 kilometer från Sigtuna tätort.

Sedan 1971 är orten en del av Sigtuna kommun, med Märsta som säte för kommunledningen och största tätort. En annan tätort inom kommunen är Rosersberg."


Efter vår visit där åkte vi till Ikea. Jag handlade nya lakan och ett fint överkast på fyndhörnan som täcker HELA sängen istället för mitt gamla som bara täckte 3/4. Dessutom muggar, glas och lite småkraffs (fan, kom på att jag glömde köpa duk)... Anledningen till att jag åkte dit >:(

Så köpte jag present till Ankan som har kalas på lördag.

Nu ska jag bara slappa som en stor, fet gris eftersom jag hållt igång hela dagen och sovit jävligt dåligt två nätter i streck! Peace out!

Av J Von Apa - 23 juli 2009 06:32

06:20 vaknade jag utan barnens hjälp. Jag sov oroligt inatt med. Jag tror att det har med att jag inte sover hemma i min sköna säng, fast att sova borta har ju aldrig varit något problem förr. Dessutom fick jag avnjuta världens snark-kavalkad både från Adde (så att det dånade ända bort till Konstantinopel) och minisnark från Julia som sov överst i våningssängen. Jag intalar mig själva att jag inte snarkar. När min pappa var ung och gift med mamma så sa han att han inte snarkar även om mamma prompt sa att han visst gör det. Hon spelaade in honom med en liten bandspelare när han sov som bevismaterial. Han blev tydligen asförbannad. Det skulle jag också bli!

 Jag förbereder iaf frukost åt monstrena nu för jag anar att de vaknar snart.

Ovido - Quiz & Flashcards