vonapa

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av J Von Apa - 14 juli 2009 15:30

Setareh & Ankan har skaffat sig en valp, men de kan inte komma på ngt bra namn till den. Här kanske DU kan komma med något förslag! Jack Russels är så gullo. Jag skulle också vilja ha en hund, men det får vänta tills jag går i pension... Jag har varken tid eller möjlighet att skaffa vovve. Kanske kisse? nä tror ej.

Av J Von Apa - 14 juli 2009 15:22

Snart ska jag ner på stan och lämna in mitt busskort och möta upp Elisabeth. Vi ska handla grillmaterial och sprit, öl, vin, thinner, knark, lim m.m


Nja jag nöjer mig nog med öl. Tänk vad underbart det är när det är sommar och man grillar och dricker en läskande, god & kall öl i goda vänners lag! Jag funderar på att grilla majskolvar, eller så gör jag spett som sist. Att grilla grönsaker är inte så primitivt som att grilla stora köttstycken. Även jag tycker att det är rätt skoj att grilla nu. Ni som läst om mina tidigare grillerfarenheter vet vad jag tycker om alla grillmästare där ute i världen...


Ny omröstning & ny design.

Av J Von Apa - 14 juli 2009 14:14

 I nyheterna kan man läsa om trebarnspappan som spärrat in sina barn och fru i sin lägenhet i Uppsala. Barnen har inte fått gå i skolan och hela familjen har förslavats av fadern. Nya sådana fall uppdagas hela tiden som fallet Fritzl m.fl Jag undrar hur många barn och fruar som fängslas i sina hem just nu...


Ang det omtalade Uppsalamålet så måste jag faktiskt lägga en del av skulden till de myndigheter som har hand om alla uppgifter kring vår befolkning i Sverige. hur kan det ha undgått att barnen inte gått i skolan. Att det räckte med att pappan i fråga sagt att de går i skola i "hemlandet"? Pappan var välkänd i stadsdelen Sävja som en bisarr figur.


"Man vågade aldrig gå och slänga sopor sent om kvällarna, för då var han ofta där. Ibland var han agressiv", säger en granne.


En annan kommentar från en person som faktiskt gått i skola i Sävja har sagt "Lärarna där var ju väcka. När min klasskompis giftes bort som 14-åring och togs från skolan var den enda kommentaren att "det är olika i olika familjer, vissa gifter sig som yngre, andra när de är äldre".

WTF!?!

Inom vissa kulturer är det ok att omskära flickor, stena otrogna till döds och skära upp djur levande. Så om det är något kulturellt så är det ok?



http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=932515,00.html?

Av J Von Apa - 14 juli 2009 10:30

En sak som jag funderat på angående den här bloggen är att den heter "Blogga GRATIS". Helt gratis är den ju faktiskt inte, eftersom man bara får ladda upp 100 bilder och sen måste man betala 20 spänn om man vill lägga upp flera. Jag tycker att andras bloggar är roliga att läsa, men då krävs lite bildmaterial och inte bara text. På andra bloggar får man lägga upp precis hur mycket bilder man vill. Det som inte gör de andra bloggarna gratis är att man får fula reklambanners på sin sida. Ok 20 spänn är inte hela världen om man slipper dessa fula reklaminslag, men den här bloggen borde inte heta "blogga gratis". Den borde heta blogga utan reklambanners på din sida. Haha.


En sak; jag fick ett samtal klockan 5 imorse från dolt nummer. Jag hörde inte ens telefonen ringa då den låg på laddning i vardagsrummet. Det var från ett dolt nummer. I wonder who it could be... Antagligen fel nummer men jag har mina aningar...

Ovido - Quiz & Flashcards