vonapa

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Miljö, hälsa och etik

Av J Von Apa - 1 juni 2009 13:56

Idag börjar mitt vegetariska liv på allvar! Jag har gått till köket på jobbet och meddelat om det. Med en suck noterade kökspersonalen detta. På avdelningen där jag jobbar har vi nästan hälften av barnen som äter specialkost. Allt från gluten, laktos, halal m.m och borden fylls av olika karotter till de olika barnen och man måste ha stenkoll på att rätt barn får rätt mat.

Många verkar tycka att det är töntigt att äta vegetarisk mat "Klart pojken ska ha kött!" eller som min morbror sa när jag var veg förra svängen "Det är bara kaniner som äter grönsaker"


Anledningen till mitt val är tre. Miljö, hälsa och etik. Alla dessa anledningar ser jag som viktiga. Jag har ätit kött inna pga lathet (?) men nu ska det bli ändring på det.

Till lunch fick jag iaf ris med morotsstavar i sås. Det där liksom!

 
 
§uperjuristen

§uperjuristen

2 juni 2009 11:51

Du anar inte hur glad jag blir av att höra detta!! Du har väckts ur dvalan och insett hur vi människor har betett oss i alla dessa år. Ge inte upp Johannes, du är så duktig och jag är så stolt över! Mitt liv har ändrats så drastiskt och jag har fått bättre hy, min jobbiga pms har helt försvunnit och jag vet att jag gör skillnad i världen.

Bra bra bra braaaa

http://www.superjuristen.blogg.se

 
Anka

Anka

14 juni 2009 22:58

Jag är så stolt så hjärtat spricker!
Du är bäst!
Nu får vi ha matlagningssoirée snart tycker jag! :D

http://www.tetris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards