vonapa

Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

kött/blod/fläsk!

Av J Von Apa - 27 juni 2009 03:26

Jag fattar verkligen inte konceptet "kött är gott" Jag har verkligen inget sug efter kött/blod/fläsk! Jag har blivit mer & mer politiskt involverad i köttproduktionens fråga! Jag skulle aldrig käka en katt! Varför käka ett svin eller en ko? Vad är skillnaden mellan 40-talets koncentrationsläger á birkenau och ett slakteri via Scan? Att bunta ihop kreatur för masslagt till vår favör äcklar mig! Att man packar ihop levande kropppar för att mätta våra magar när det finns mat som både är billigare, gott och får dig att gå ned i vikt; (Förlorade 8 kg på 3 veckor.) Dessutom känner jag mig piggare och mitt skit stinker inte ruttet kadaver längre!!! Folks behov efter köttet förvånar mig!

Jag förespråkar naturligtvis ett sunt och friskt veg-liv


 PS. Det finns vegmat som smakar kött...


 
 
Mamma

Mamma

27 juni 2009 12:28

Jag tror inte att scan slutar slakta djur bara för att bråkdel av svenska folket är vegeterianer Kött har man alltid ätit fån tidernas begynnelse men visst man kan ju bojkotta sådan slaktdjur såm får en ovärdig slakt visst Man kan inte jämföra Hitlers jude utrotning med slakt det han pysslade med var utrotning Om man sedan ser det som att man äter mat som dödats så ska man knappast vara vegeterian heller det som växer det lever. Fram med värdefulla liv för sjuren och slakta dom inte i mass produktion Ät ekologiskt eller kött från en gård man känner till Nej till Scan men Ja till kött.
Sedan en annan fundering VARFÖR ska man äta vego kost om det ändå smakar som kött?? Fatar det inte helt enkelt

http://www.fia1001.bloggagratis.se

 
§uperjuristen

§uperjuristen

27 juni 2009 20:15

Mycket bra skrivet Johannes! Exakt så känner jag också och förespråkar mycket sådant för andra. Glöm inte dock att folk behöver vakna upp, så det går inte att tvinga det på dem detta, utan försök på ett mjukt och pedagogiskt sätt förmå andra att prova på ett veg. liv.

Jag har lyckats med detta tillvägagångssätt. Bra att du finns JOhannes!

http://www.superjuristen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards