vonapa

Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Pappan kan ha haft tre olika identiteter

Av J Von Apa - 14 juli 2009 14:14

 I nyheterna kan man läsa om trebarnspappan som spärrat in sina barn och fru i sin lägenhet i Uppsala. Barnen har inte fått gå i skolan och hela familjen har förslavats av fadern. Nya sådana fall uppdagas hela tiden som fallet Fritzl m.fl Jag undrar hur många barn och fruar som fängslas i sina hem just nu...


Ang det omtalade Uppsalamålet så måste jag faktiskt lägga en del av skulden till de myndigheter som har hand om alla uppgifter kring vår befolkning i Sverige. hur kan det ha undgått att barnen inte gått i skolan. Att det räckte med att pappan i fråga sagt att de går i skola i "hemlandet"? Pappan var välkänd i stadsdelen Sävja som en bisarr figur.


"Man vågade aldrig gå och slänga sopor sent om kvällarna, för då var han ofta där. Ibland var han agressiv", säger en granne.


En annan kommentar från en person som faktiskt gått i skola i Sävja har sagt "Lärarna där var ju väcka. När min klasskompis giftes bort som 14-åring och togs från skolan var den enda kommentaren att "det är olika i olika familjer, vissa gifter sig som yngre, andra när de är äldre".

WTF!?!

Inom vissa kulturer är det ok att omskära flickor, stena otrogna till döds och skära upp djur levande. Så om det är något kulturellt så är det ok?



http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=932515,00.html?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards