vonapa

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av J Von Apa - 10 mars 2009 18:10

Sandra är hemma från Gambia. Det var ju bra :D

Nu ska jag steka champinjoner <3 

Av J Von Apa - 10 mars 2009 13:27

Skulle det vara konstigt att lacka om det varje dag kommer tusentals människor som pekar, skrattar och jävlas med en? Klart apfan vill hämnas! Jag har själv varit på Furuvik och glott på apor men jag mådde dåligt av att se dom. Det är inte ok att hålla vilda djur i fångenskap som i vanliga fall lever på mycket större ytor och i en helt annan miljö.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4606387.ab

Av J Von Apa - 10 mars 2009 07:07

Jag vaknade vid 4 imorse... Min kropp tyckte att fyra timmars sömn räckte men tack och lov somnade jag om! Steg dock upp 30 min innan klockan ringde men det är ok ;) Imorgon när jag ska upp okristligt tidigt så lär jag vara inställd på sengångartid...

Åh nu kom jag på att jag drömde om mina rullisar som jag jobbade med på Ottelin *Saknar*. Med rullisar menar jag mina elever jag jobbade med som satt i rullstol. Det var rätt tufft med sondmatning, kramper, liftar habilitering och död men även väldigt lärorikt (Dödsbiten kunde vi ha skippat.) Jag kommer aldrig glömme en flicka. Hon hade genomgått många operationer eftersom hennes ryggrad tidigare sett ut som ett "S" och hon hade CP, kraftig epilepsi och sondmatades genom en "knapp" på magen, men hon var så charmig och rolig så att man bara älskade henne! Så en dag på stan så kom Joleen fram till mig och sa att hon var död. Detta besked fick jag några månader efter att jag slutat jobba på Ottelin. Hon hade opererats och det hade skett något efter operationen som gjorde att hon avled. Jag tyckte att det var tråkigt och tänkte lite på det efteråt men slog det ifrån mig. Så en morgon när jag vaknade upp efter att ha sovit jour på Fiolen där "K" tidigare hade bott så började jag och två kommunaltanter runt 50+ pratade om henne, om när de fått henne som liten flicka knappt 1 år gammal till hemmet och att de hade jobbat med henne i så många år och hur liten och skör hon var. Då storbölade jag. Det kändes rätt skönt men lite jobbigt eftersom jag och tanterna aldrig hade träffats innan. Gulliga tanter som fick mig att grina så där på morgonkvisten.


Ovido - Quiz & Flashcards