vonapa

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av J Von Apa - 5 maj 2009 21:25

Vilken man! Vilken grill! vilket maskulint förkläde! Det röda i tuben LÄR vara någon jättestark krydda.  (Förlåt, jag kan verkligen inte släppa det där. HAHAHA)

Av J Von Apa - 5 maj 2009 18:24

Nystajlad i håret! SÅ skönt! Först när frisören var klar och hade blåst igenom håret med sin fön så såg jag mest ut som en monchichi med röda ögon, men med lite vax  och småfix så blev det riktigt snyggt!

Av J Von Apa - 5 maj 2009 18:23

Bästa kommentaren ever angående föregående inlägg:


"Det brukas sägas så här...(generellt)

Grillning:

Kvinnan/frun/sambon -

handlar inför aftonen, marinerar köttet, sätter drickat i kylen, dukar, gör en sallad, tar fram såser och röror, fixar övriga tillbehör som t.ex potatissallad eller liknande....


Mannen/killen/alfahannen -

tar emot det grillade köttet och lägger det på grillen

:D"


Av J Von Apa - 5 maj 2009 13:33

Finns det något mer svåligt än män som tar kommandot över grillen/köttet på en grillfest. Så primitivt.

"Jag har varit ut och slaktat en björn och nu ska jag tillaga den."

Det är oftast samma svål som tar kommandot över grillen, vänder köttet och sen är det värdinnan som serverar det till alla gästerna. Om det skall grillas grönsaker så är det INTE samma cro magnon som tar befälet utan då kan vem som helst få låna grillen. Det behöver nödvändigtvis inte vara värden på festen som tar kommandot, utan den mest svåliga eller wanna-b alfahannen (ibland honan.) Jag föraktar alla som tar befälet över grillen. Jag sätter inte min fot nära en grill. Man stinker ju rök då och dessutom är det så jävla jobbigt att stå och vända fläsket...

Av J Von Apa - 5 maj 2009 07:39

Man blir fan mycket gladare och piggare av att vakna upp i en ren och skräpfri lägenhet! Jag ska ta en mer grundlig städning av sovrummet också! Kanske ställa om möblerna. Grejen är bara den att det är så litet! Jag ska nog invistera i en skön säng och soffa! Säng att sova i som känns skön och soffa att sitta i som inte känns så skön att man vill sova i den och den gången ska soffan INTE vara vit!!!


Gud vad jag inte känner för att jobba. Om jag inte hade skrivit på sekretesspapper så skulle jag ha skrivit såå jäkla mycke! Både roliga ting och mindre kul. Det är bara att bita i det sura äpplet...

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards