vonapa

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av J Von Apa - 17 maj 2009 17:05

Nu har jag varit hos mormor och firat 17 maj. Jordgubbar, glass, korv som är typisk norsk tradition att äta på 17 maj. Dessutom blev det en del snack om... Ja ni vet... Sch...

Av J Von Apa - 17 maj 2009 13:12

Är det inte så typiskt svenst det där med schlagern (Gud, nu låter jag som värsta schlagerbögen) men ÄR det inte så typiskt att vi svenskar verkligen tror på vårat bidrag. Att det kommer att hamna bland de fem bästa fast de i själva verket hamnar blande de fem sämsta! Sen försöker vi luska ut något svenskt hos vinnaren, eller iaf de som hamnat i topp. "Ja men det är ju en svensk koeograf som skapat själva dansnumret hos vinnaren och Arash som sjöng i Azerbaijans bidrag är ju praktiskt taget svensk. De skulle ALDRIG hamnat så högt upp om inte vi svenskar skulle ha medverkat i numret!"

Men snälla... Nu ska jag inte skriva om något mer schlager. Jag lovar!

Av J Von Apa - 17 maj 2009 12:10

"Utpressning, lögner och homosex i det svenska kungahuset. Haijbyaffären avslöjades 1952, och ingredienserna känns hämtade från en såpopera."


http://www.qx.se/samhalle/10282/p3-granskar-kunglig-homoskandal

Av J Von Apa - 17 maj 2009 12:06

Ingen gillar en viktigpetter.

Smaken är som baken.

Håll käften!

Av J Von Apa - 17 maj 2009 00:39

Av J Von Apa - 17 maj 2009 00:16

Gud vilken utklassning! Norge vann stort över övriga Europa med Fairytale och Sverige då? Nja det gick ju inte så bra som det brukar de senaste åren. Vilken 17'e maj det kommer att bli imorgon! Jag vill bara nämna att jag var norsk medborgare tills för några år sedan så jag känner en viss liten stolthet.  Jag ska till mormor och fira Norges nationaldag och att de vann schlagern är ju bara ett fett plus. Nu blir det iaf ingen mer jäkla schlager förrän nästa gång. Nu blir det mer normal musik i mina öron! Thank god!

Ovido - Quiz & Flashcards